Nanoakvarie

Jeg leter og jeg leter . Har tenkt til å skaffe meg et lite akvarie/nanoakvarie som jeg skal ha på kjøkkenet, med reker og snegler i, og kanskje noen nanofisk. Har flere akvarier og tenke jeg skulle ha eget oppdrett av snegler/reker som vaktmestere i de andre.

Men problemet er at jeg ikke finner det rette, har sett noen flotte fluval Edge, men de er jo håpløse og holde rene vil jeg tro, med det lille hullet på toppen, og de andre som er helt åpne på toppen er uaktuelt. Jeg vil ikke ha snegler og småfisk sprettende rundt .

Er det noen som kan hjelpe meg på rett spor, karet bør ikke være høyere enn 45 cm, pga av plassen det skal stå på
Har hatt fluval edge 23l og selv om det er lite hull oppå så er det lett å holde rent. Jeg hadde ingen problemer med det og det er jo veldig pent å se på
ja det er utrolige vakre akvarie å se på, men er redd det blir kronglete å stelle, men tar med meg erfaringen din , som jeg håper andre kan fortelle om også, og ev. gi meg flere tips
Fluval Ebi har jeg. Er dekkglass,og belysninga er god. Filteret er ikke yngelsikkert,så jeg har tredd en damestrømpe over. Har det på Tam Alna,event her
Den siste burde passe dit bosted
Takker for tips Sprettfisk , det var akkurat noe sånt jeg prøvde å lete etter, trenger nok sterkere briller for denne fant jeg ikke. Men er fremdeles åpen for flere forslag, kan jo hende man kan ha flere små akvarier, hehe
Må si meg enig med Cathy ang Fluval Edge. Jeg har den store varianten (46l), og det er ikke noe problem å holde den ren.. Verre er det å fange inn fisk/reker når det er så liten åpning..he he, men går til slutt det også:p Også syns jeg det er en fordel med hang-on filter i så små kar, da innvendige tar mye plass. Men det er jo smak og behag

På akvariereker.no har de sånne "startsett" på nanoakvarier, 10l, 20l og 30l:

Folk har jo litt ulike erfaringer med akvariereker, men jeg har vært fornøyd de gangene jeg har bestilt derfra.. Har selv hatt ett av de 10-liter nano-akvariene (med kampfisk- nybegynnertabbe!!!). Det eneste minuset var at varmekolben var dårlig, holdt ikke jevn temperatur. De har også ulike nanoakvarier:

Lykke til!
For å fange fisk fra fluval'n så er det vel best å ta ut røtter, planter eller hva du har oppi før du prøver å fange dem med en liten hov.

Ellers kan jeg vel også anbefale denne typen. Jeg bruker den til rekekar nå og rekene yngler som aldri før oppi der. De finnes i forskjellige str også. Bruker kun pumpa og lyset her, selv om varmekolben var på 5W så ble det 25C oppi der så den tok jeg ut.

Hei. Jeg vurderer Juwel VIO 40 til å holde noen reker / små fisk.
Her ser det ut som man åpner toppen greit for tilgang. Kan det være noe?

Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap