Spørsmål om hvor lang drektighetssyklus

Hvor drektig er disse? Noen som har aning om hvor lang tid det er igjen?

Takk på forhånd =)

(guppy og molly)
Inaktiv bruker
Om du leser inne her så får du info, det same gjelder de fleste levende fødene.
Spock
Om du leser inne her [URLBLOCK1] så får du info, det same gjelder de fleste levende fødene.



Takk for svar =)

Men jeg var ute etter svar fra noen som har vært borti dette av personlige erfaringer.. Så håper noen kan svare meg utenfor "boken" ? =)
Du finner egnetlig svarene dine i den linken. Ser ikke ut til at de to første er klar ennå ,men den siste ser rimelig fødeklar ut.
Dermed er det ikke sagt at hun vil føde ganske snart da det har med temperatur og stress å gjøre. Så de kan holde veldig lenge igjen hvis de ikke føler seg trygg nok.
Mine Guppy går drektig i cirka en måned, fra første kull til neste kull kommer ut. Det er vel det som står i fiskebasen også=)

Liten konkurranse, hvem ser guppy-yngelen på bildet?
Sølvi Gullaksen
Du finner egnetlig svarene dine i den linken. Ser ikke ut til at de to første er klar ennå ,men den siste ser rimelig fødeklar ut. Dermed er det ikke sagt at hun vil føde ganske snart da det har med temperatur og stress å gjøre. Så de kan holde veldig lenge igjen hvis de ikke føler seg trygg nok.


Takker =)
Hun er herved flyttet til fødekaret, og virker avslappet og frisk og fin =) Nå er fødekaret i netting, så det er litt større enn de minste i plast =)

Så er det visst bare å leke venteleken
Henrik Bjørgan
Mine Guppy går drektig i cirka en måned, fra første kull til neste kull kommer ut. Det er vel det som står i fiskebasen også=) Liten konkurranse, hvem ser guppy-yngelen på bildet?


Hoho =D Jeg tror det er en oransje-brun yngel i buskaset på venstre side? =)
Ikke smart å henne i fødekar ,da er det stor sjanse for at hun ikke slipper yngel. La henne være i hovedkaret,sørg for masse planter og så får du evt. plukke ut yngel når det dukker opp noen.
Tror du har rett, er på venstre side=)
(ble mindre størrelse på bildet enn hva jeg hadde forventet)
Sølvi Gullaksen
Ikke smart å henne i fødekar ,da er det stor sjanse for at hun ikke slipper yngel. La henne være i hovedkaret,sørg for masse planter og så får du evt. plukke ut yngel når det dukker opp noen.


De andre har da poppet ut fisk inni der. Nå skal de også nevnes at alle fiskene, unntatt mallene, kan håndfores =)
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap