Filter til kampfisk (60l)

Heisann forum! Jeg tenker å kjøpe kampfisk til 60-literen, men trenger nytt filter. Det jeg har er altfor kraftig for en stakkars kampfisk bortsett fra når den fusker, men jeg kan jo ikke la den gjøre det konstant. Den er heller ikke mulig å stille på noen måte annet enn retning på utblåseren, og det hjelper ikke stort.

Hvilke(n) har dere å anbefale?

Om den er innvendig eller utvendig spiller ikke så stor rolle så lenge den ikke tar stor plass, er god og ikke koster en halv formue.

På forhånd takk!
Inaktiv bruker
Her er link til et filter der du kan justere vannstrømmen. Bør passe perfekt.
Jeg har fluval+ U2 i min 60liter hvor det bl.a. gikk kampfisk. Hastigheten på det filteret kan justeres ved å justere utblåset og hvor stor pning du har. Ekstremt stille og solid filter, anbefales varmt
Jeg ville kanskje gått for et luftdrevet filter med litt størrelse på hvis du ikke har så stor belastning i karet. Det tar opp litt plass, men ikke særlig mye sammenlignet med et innvendig filter.
Luft bråker sånn... Selv om ikke pumpa bråker, så bråker selve boblene. Det er min erfaring i hvert fall.
Tror jeg går for Eheim sin. Billigere enn Fluval U2, selv om jeg må innrømme at U2 er en del penere :P Men jeg antar Eheim 130 gjør jobben like bra som U2, så da blir det den. 100 kr spart er 100 kr spart...
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap