Slamsuger

nettopp kjøpt meg slamsuger men probleme er at eneste den gjør er og suge alt vannet av akvariet og den suger nesten ingenting på bunnen av akvariet. tips?
Sjekk at spetakkelet er tett i overgangen mellom slange og klokke, høres ut som noen øvelser jeg hadde mens jeg slamsugde. Bruker den ikke lenger bortsett fra ved heloinnredning, roter rundt i topplaget av sanden med fingertuppene og suger ut evt. bøss og grus rett i slangen ved vannskift. Planterøtter er skjøre og dekker et ufattelig område mange ganger, dessuten er det en del mikroliv og bakterievekst som hjelper til med å holde karet i balanse.

Har du grus kan det selvfølgelig bli litt i overkant livlig nedi der, men ikke stikk den skarpe klokka opp og ned over alt hvis du har planter, forsøk heller å dytte den litt rundt...
Jeg fjernet selve "klokka" - syns den ble i så overkant stor at suge-effekten ikke ble helt det store. Når jeg bare bruker slangen så fikk jeg skikkelig dra-kraft, mye mer konsentrert - og det ble lettere å "støvsuge" bunnen
På den typen jeg har sitter det en rist nederst som jeg kan ta av, da funker den til og suge ut dritt fra grusen. Mens vis jeg bare skal skifte vann er den rista ypperlig, da tar den ikke med seg grusen.
Inaktiv bruker
Jeg handlet meg nettopp JBL IN-OUT system hos Aquamanias ( http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=220 ) Og det funker helt topp (mulig jeg kan korte inn slangen litt men :P) Da kan en kjøre opp trykket litt med vannkranen om en skal få opp dritt fra bunn. Spesiellt om man har sand slik som jeg har funker det bra Og så slipper en søl fra springing med bøtter og slikt :P
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap