450 liter back to nature - vf altum / vf heckel (side 2)

Tom Eirik
hei Amazonas viket merke er discuslife foret


Hei! Hyggelig at du er innom tråden min og titter

Skal se på etiketten hjemme. Ser for meg at DiscusLife står med store bokstaver og at det er det som er merket? Den kommer i pakker med 30 terninger i hver. Inneholder artemia, mysis, sandreker, hvitløk og noe mer som jeg ikke husker her på jobb. Mine Heckel elsker det foret, selv om de ikke har fått dette hos butikk tidligre. Altumene er litt skeptiske, men spiser det de også. De er mest glad i ren artemia.

Edit:

Se på denne linken: http://www.akvariehobby.no/produkt/akvaristikk/fr/frossenfr/discuslife-msm-500g-garlic

Merket er altså Aqualex

Og her er hva det inneholder:

Blåskjell kjøtt
Reke kjøtt
Artemia
Spinat
Hummerrogn
Wolffia
Spirulina
Paprika
Gjær
Hvitløk
naturlig astaxhantin
beriket med sporstoffer og umettede fettsyrer
Wow! Det var helt fantastisk fint! Har alltid hadd en viss fasinasjon av Amazonas biotop og fisk, planlegger mulig framtidig Amazonas biotop selv
Takk for svar,
Da må jeg finne hvor jeg kan kjøpe det, må prøves på discusene mine også
Altumene mine spiser igrunn alt jeg hiver i karet både på godt og vondt,
Det begynner og bli lite med kardinaler igjen
Det så ut til å være mye snadder i det foret der. Takke for Link Amazonas.
Jeg tok utskrift av siden og hadde den med ned til Jacobsen Jakt & Fiske i Larvik. De hadde hatt foret inne før og kjente godt til det. Hun ringnte levrandøren mens jeg stod der, de hadde det på lager. Det er ikke mange dagene før de har det i butikken.
Du regne med Tom, å få kjøpt Discuslife hos Jacobsen i Larvik.
Samme leverandøren hadde en del annet frosset discusfor som også skulle tas inn.
Nå er det bare discusen som mangler for min del.......
Har selv så utrolig lyst på enten en BG eller to Oscar. Har funnet delvis et kar jeg har lyst på, og som jeg kanskje skal spare til. Hva tenker du om et par Oscar i alt mellom 400 - 500 liter.. ? Er det knapt.. ?
Du kan ha 2 Oscar en god stund i en 500 liter, men syns nok så stor fisk bør ha større på sikt.

I dag fikk jeg det nye innvendige eheim filteret. Det så meg hvor utrolig stillestående det er. Hører det faktisk ikke.

I tillegg har jeg satt noen av flyteplantene ned i substratet. Hvis noen klarer å se hva slags flyteplanter jeg har på noen av de bildene jeg har lagt ut så er jeg takknemlig for å få navnet - skulle gjerne visst om de kan overleve med røttene nede i sanda..
Mine tidligere vf orinoco altum
Bilder av de altumene jeg hadde i 2008. En fin gruppe på 5 VF individer.
Noen flere bilder - fra 2009.
Håndtamme
Både heckel og altumene er allerede blitt håndtamme. Det er morsomt.

Har i dag bestilt levende mygglarver. Det skal nok skape liv blant de viltfangede i karet
Morro å høre, du må ha et ekstra talent for dette. ;0)Fine bilder av et fantastisk kar Amazonas!!!!
:)
Hei flott fisk du har går fiskene bra sammen? foring av de to artene? har selv hatt mye VF scalarer og Discus men ender stort sett alltid opp med sykdom fra Scalarene
Når du nevner mat, kan du også gi de vamlige frosne reker, sei, mine discus elsker Sild!! de gidder ikke bry seg om Redworms eller oksehjerte vist det er sild eller reke på menyen.

bare noen tips til mat de ellers ville funnet i naturen(småfisk og reker)
billigt er det og.

Hei foring er en fryd i karet. Alle får og alle blir ville når foret ankommer karet

Altumene og heckelene går veldig fint sammen
Hei Amazonas!

Lenge siden vi har hørt noe fra deg, hvordan går det med karet. For å gjenta din melding til meg, da jeg ikke hadde skrevet noe på et par dager: "Synd en så fin tråd skal dø"
Denne tråden dør nok.

Som all annen discus fikk også mine gjellemark. Det smittet nok også over på Altumene, og alle ble solgt billig til en kjøper som ville kjøre kaliumkur på hele hurven. Siste oppdatering gikk på at all fisk pustet roligere og klarte seg bra undervei i kur.

Karet har jeg enda. Det er nå 6 stk Satanoperca Leukosticta og 6 stk Geophagus Surinamensis i karet. De er bare yngel, største ca 6 cm.
Det var en bastant påstand....og enda fårslo du vilfanget discus til meg????.... :0(
Håper ikke du får rett i din påstand, da jeg nå blant annet etter annbefaling fra deg, har byttet ut Stendkerdiscusen i karet mitt til fordel for VF discus.
Geir Stokke har ikke hatt problem med gjellemark på sine discus, jeg får krysse fingrene å håpe det går greit hos meg også.
Jeg vil med 98% sikkerhet tro at dine stendker har gjellemark. Ergo også dine vf dessverre. Jeg har ikke anbefalt å sette de i karet uten å kure karet først...

Dessverre har nesten all discus dette svineriet... ref kjartans undersøkelse på nettakvariet.no
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap