Guppy han som har nå plaget ihjel 3 hunner på under 2 uker

Hjelp, jeg har nylig startet opp igjen med akvarium.startet opp med 10 neon tetra, guppy,reker og khuli.2 tetraer døde så døde en guppy hun. trodde først at fiskene ble forgiftet, men alle dråpetestene har vært fine .De siste dagene har jeg fulgt mye med på aktiviteten i akvariet da jeg ved ren tilfeldighet oppdaget voldsom plaging/mobbing fra han guppyen mot en av sine fruer. nå har han rett å slett plaget livet av 3 stykker.
Vil han gjøre det om jeg kjøper nye hunner også? har dere tro på at han vil fungere med hanner i stede?

er rikelig med planter, mosekuler og java mose så gjemmesteder er det nok av
For meg høres det ut som hoene har altfor lite gjemmesteder, selv om du sier det er mange planter i karet. Hvor stort er karet de går i?

Guppyhoer liker å gjemme seg blant høye planter, gjerne buskete, og flyteplanter med røtter er gode skjulesteder. Mosekuler er ubrukelig til å skjule fisk, og javamose er bedre for å huse små yngel.
har 4 høye planter,itillegg til gress, men hva de heter vet jeg ikke. karet er ca 60 liter.
Da jeg kjøpte akvariet på 60l fikk jeg anbefalt minst 15 planter. Altså 15 pakker/potter.
De har ikke mye og gjeme seg i med bare fire
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap