Noen som kjenner til AM-TOP external filter professional?

Har for tiden et 240 liter dubai kar, men det blir for lite for de 6 stk discus jeg har. Så har nå kjøpt et sunsun 830 liter akvarium, men fikk ikke med noe filter.
Det jeg lurer på siden jeg har lyst til at mine discus skal trives, er hva jeg trenger av pumper for å holde vannet rent. Også lurer jeg på om jeg kan kjøpe sand fra Biltema å ha i bunn.
På det eksisterende karet har jeg en utvendig pumpe som heter
: AM-TOP external filter professional

Er det noen som kjenner til denne pumpen?

Det renser 1200 liter i timen og kostet bare 1250kr nytt. Men er redd det ikke er av god kvalitet selv om det har fungert veldig fint i ca 2 mnd nå.

Hadde satt veldig pris på om noen vet noe om dette filteret, og også hvordan jeg må gå frem for å få en grei start.
Ville nok sett på om det var mulig å få deler til filteret før jeg ville kjøpt. Så på et utvendig filter, men fant ingen deler i Norge, men måtte til england og usa. Da var det for meg uaktuelt. Så greit å sjekke opp det. Ellers kjenner jeg ikke til AM-TOP dessverre.
jo, det høres fornuftig ut. Jeg skal høre med vedkommende jeg har kjøpt av om hvordan det er med deler.
Ja det er så surt å sitte der å ikke få tak i deler når dagen kommer og man trenger det
Hei! Regner med det er AmTop 3338 du har?

Det blir nok litt lite å ha i ett 830liters kar, da det er beregnet til akvarier opp mot 500liter (reelt 250-300liter). Så hvis du er fornøyd med filteret bør du kjøpe ett til og kjøre dobbelt i karet, minst! Akvariekjelleren har også reservedeler

Sand fra Biltema er veldig greit, men pass på at du kjøper riktig og ikke en av de typene som har masse mineraler og slikt i seg. Den du skal ha har artikkelnummer 175425. De har en annen type også, nummer 175422, men den er for finkornet hvis du skal ha planter. Jula har også sand, den er noe billigere og ser lik ut, og har artikkelnummer 018297. Hvis du skal ha mye lønner det seg å kjøpe den fra Jula, men uansett er det mye billigere enn å kjøpe sand fra dyrebutikk

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap