Når er fødsel? platy

Inaktiv bruker
Det er altså disse to som er nærmest fødsel, men hvem er først, og når evt?

Bilde 1: Rød platy

Bilde 2: Samme røde platy
Inaktiv bruker
Amatør-damo
Det er altså disse to som er nærmest fødsel, men hvem er først, og når evt? Bilde 1: Rød platy Bilde 2: Samme røde platy

Bilde 3: Gul platy

Bilde 4: Samme røde og gule platy

Den røde har vi ikke sett på+ en ukes tid, den har bare gjemt seg og ligget på bunnen bak en busk. Det var idag da vi så den digre magen og faktisk at fisken er begynt å svømme skikkelig igjen.
Inaktiv bruker
Det er mer eller mindre umulig å fastslå når, men sikkert ikke lenge til. Du får følge med.
Du kan jo lese litt her og/eller bruke søkefuksjonen.
Det blir spurt om dette hele tiden og svarene blir stort sett de samme.

Inaktiv bruker
Jeg hater de svarene jeg har fått, alle sier det samme Men jeg vil ikke at en av dem skal føde i hovedkaret da det er mange potensielle spisere der. Og ikke kan de være i ynglekaret heller, da det er 32 babyer der fra før, og vil ha alle i live.... Føde"buret/nettingen" er jo noe som skal brukes, men jeg vil ikke sette fiskene inni før det ER likefør,...... SUKK...

Hva menes med trekant før fødsel? ser mange har skrevet om at fiskene føder når de er trekanta i magen, ved endetarmen.... Skal fargen gå helt ned til buken da? (da ser de jo faktisk ut som de har en trekant der) *klø seg i hodet*
Inaktiv bruker
Du må bare vente, Tolmodighet, i denne hobbyen finnes en grundregel TTT (Ting Tar Tid) Det er mye bedre for dem å føde i hovedkaret, mindre stress, om mamma fisken blir stresset kan det ende med dødfødsel, for tidlig fødsel eller værre, hun kan dø selv.
Dessværre, naturen er bare sånn.
Hvis du hadde lest artikkelen jeg linket til så hadde du fått svar på mye.Blandt annet står det " Buken er stor, og virker nærmest som en firkant " ,ikke trekant.

Hvis du har masse flyteplanter i karet ,så klarer nok endel yngel å gjemme seg der til du får fanget de inn.
Inaktiv bruker
Spock
Du må bare vente, Tolmodighet, i denne hobbyen finnes en grundregel TTT (Ting Tar Tid) Det er mye bedre for dem å føde i hovedkaret, mindre stress, om mamma fisken blir stresset kan det ende med dødfødsel, for tidlig fødsel eller værre, hun kan dø selv. Dessværre, naturen er bare sånn.

Selvsagt hadde det vært bedre å la dem føde i hovedkaret, men det er altså lite aktuelt. Helst skulle småyngelet vært vokst til nå så de kunne slappet av i kar nummer 2, men så er det ikke slik.... Har ikke råd til et 3 kar enda...

Men ja, tålmodighet... Men da forrige yngel ble født, 10 dager siden, så veddet faktisk meg og samboer om hvem som skulle føde først (en helt svart en i tillegg til den gule), og begge tippet på at den gule skulle føde først, men her er alltså den gule fortsatt på tjokken........

Er det slik at førstefødenede er mindre??
Tilfeldig bekjentskap
© Alexander K. Bjørø
Reklame for plussmedlemskap