Trenger hjelp med innvendig pumpe.

Jeg har et Juwel Rekord 800 110L.
Lurer på om pumpen holder bra til det akvarie. (Orginal juwel bioflow 400 pumpe som følger med akvarie pakkeløsning)

Føler den ikke klarer å sirkulerer skikkelig. Burde jeg har en større filterpumpe etter som jeg har 15 fisk. Navn på fiskene står på "mitt akvarie"

Hvis dere også mener pumpen er for liten, hvilken kan dere anbefale?
Innvendig eller utvendig. Helst utvendig.

Inaktiv bruker
Ja, du bør bytte den pumpen/Filteret.
Kjøp deg et utvendig filter, det har bedre kappasitet og du får bedre vannkvalitet med skikkelig filter. Det er bedre å ha noe som er for stor enn noe som er akkurat passe eller mindre.
Spock
Ja, du bør bytte den pumpen/Filteret. Kjøp deg et utvendig filter, det har bedre kappasitet og du får bedre vannkvalitet med skikkelig filter. Det er bedre å ha noe som er for stor enn noe som er akkurat passe eller mindre.


Tar gjerne imot forslag til utvendige pumper
Er ny innfor dette med akvarie
Inaktiv bruker
Dette filteret bør passe perfekt. LINK
Men husk å samkjør nytt og gammelt filter i minimum 5 uker uten å rense gammelt eller nytt filter.
Dette filteret har så pass god kapasitet i forhold at du trenger neppe å tenke på delrens før om 9-12 måner, kanskje lengre.
Når du merker redusert effekt så er det på tide å rense den fineste svampen i toppen.
(Skylles lett i ei bøtte med akvarievann)
Jeg kan anbefale tetratec ex filter, veldig fornøyd selv.
Klarer enda ikke å bestemme meg hvis hvilken utvendig pumpe som passer best for meg.
Eheim 2224 virker jo veldig solid. Hvordan er det å rense filtere? Enkelt eller vanskelig?
Sett denne annonsen? Ser ut som et godt kjøp!

Pål
Har sett på to forskjellige pumper til mitt Juwel 110L.
- Eheim 2224 Spesial Edition.
- Eheim Ecco Pro 200.

Har dere mening om hvilken som er best av disse to?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap