Bitte liten rød fisk

Har vært og kjøpt meg en Fluval egde 24 liter i dag, så samtidig noen bitte små knall røde fisk, ca 3 cm som jeg kunne tenkt meg, men husker slett ikke navnet, noen som har tips, skulle gjerne lest meg opp litt på dem.

Hadde i utgagnspunktet tenkt meg bare snegler/reker, men de skal ha hardere vann enn jeg har her, og jeg vil helst slippe å tilsette noe for å få det til, vil helst holde meg til den vannkvaliteten jeg har i springen.

ja det var nok den Boraras Brigittae, men ser at det er anbefalt 60 liter, det var synd , den var så vakker og liten.
Regner med det går helt fint å ha disse i en Edge. Basen her inne er ofte ganske raus

Andre steder anbefales det 20-25 liter, og om du sjekker de karene arten er registrert i her inne, så ser du at mange holder de i langt mindre kar enn 60l.
Takk for innspillet Sissimor, det var nemlig mitt neste spørmål, om det i det hele tatt finnes fisk som kan leve i en 23 liter, alternativet er jo reker/snegler, men vil helst slippe å forandre vannkvaliteten , altså slippe å tilsette stoffer for å forandre vannet
24 liter er veldig lite for fisk, så utvalget blir nødvendigvis veldig begrenset. Har du lest om innkjøring?
Jada , har tre store akvarier til i huset, bruker filter guffe fra de, er flink med målinger og har ukentlig vannbytter. Og er klar over at dette er et veldig lite kar med stor begrensning.
Ikke noe problem med små boraras i en edge, ikke ta alt i basen for god fisk.
De svømmer rundt der nå i en jungel av planter , så utrolig vakre . Jeg kunne tenkt meg noen pygme corydoras også , men gjerne ha meninger om det. Blir det for lite?
Jeg hadde pygme cory i min Edge en periode. Det er den store versjonen, 46liter, men grunnflaten er den samme. Etter min oppfatning var det ikke ideelt, var tydelg at de ikke trivdes slik de kan trives. De "vimset" ikke slik som de pleier, og var veldig stille hele tiden. Når de kom over i større kar oppførte de seg helt annerledes, leker sisten langs glasset og vimset opp og ned! Så det går sikkert ann, men jeg anbefaler det ikke.
ok, da vet jeg det , vil ikke ha fisk som mistrives, noen andre arter som kan holde litt orden i bunnsjiktet, vet om snegler, men jeg har som før skrevet ikke hardt nok vann, og vil helst slippe å tilsette noe. Det skal jeg ev. vurdere når jeg skaffer meg Malawi , som står på ønskelista sammen med ett stoooort akvarie til , hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Glenn E Kongstein
Reklame for plussmedlemskap