Nytt filter 110 liter

Hei!

Kjøpte en Eheim Biopower 240 for et par måneder siden.
Den går jo tett i løpet av noen dager bare. Har kun 3 små malwawi der så det er jo ikike all verdens med belastning dette filteret blir utsatt for.

Så jeg sitter nå med 3 valg/spørsmål:

1. Mulighet for å oppgradere Biopower kroppen? Har satt inn en grovere svamp helt i bunn uten at det hjalp så veldig.

2. Driver og ser på Fluval 306 utvendig pumpe. Noen som har positive/negative ærfaringer med den?

3. Noen som har positive/negative erfaringer med Eheim 2224 ?

4. Noen som har positive/negative erfaringer med Eheim Ecco pro 2036?
Eller lage hjørnefilter av det? Det gjorde jeg med mitt. Ikke fordi det gikk tett. Husker ikke modellen jeg har i farta, men det dekker opp til 130 liter i et 128liters kar. Mye yngel av både platy og guppy da jeg kjøpte det + coryer på bunnen. Tok av toppen og sydde til et blåsvampfilter. Vips hadde jeg et kar som varmyebedre med en gang. Nå går det4-6 mnd mellom gangene jeg gjør rent filteret faktisk. Om jeg ikke trenger filterguffe i et annet kar da, som nå her for noen dager siden, men da var det ikke såmye for det var ganske nylig tatt. Har vært veldig fornøyd med denne løsningen og fiskene spiser stadig rester av blåsvampen. Spesielt coryene syned dette er snadder.

Betalte vel 100 kr for blåsvamp på webzoo, var 50x50x3 cm

Så det er jo også en løsning.

Lykke til med valg av hva du skal gjøre.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap