Småkar i reol

hei.

her har jeg tenkt og skrive og legge inn bilder av mitt lille prosjekt med og få satt 6 stk 40 liters akvastabile akvarium i en hjemmelaga reol.
reolen er tenkt og være 2 meter høy og 120 cm bred. mens dybden på reolen vil bli 33 cm.

har tatt inn alle akvariene i fra garasjen,satt dem på gulvet i gangen,der er der varmekabler,så jeg får litt varme i karene,og får vekk fuktigheten fra glassene.

[External Image]
mens karene står og godgjør seg tar jeg meg en godbit.
[External Image]
etter frokost skal jeg begynne og resillikonere alle akvariene da jeg har funnet masse slitt fugemasse som ikke har mye heft lenger.
bedre og være føre var,en etter snar
så til førstew del av prosjektet trenger jeg,masse knivblader, alkohol holdig veske (rødsprit) i mitt tilfelle. ser her på forumet at der er folk som bruker aceton også.
men jeg legger mye arbeid i fjerningen av sillikonen med knivene,så jeg bruker rødspriten til og vaske glassene med,ikke fysisk fjerning av sillikonrester.
og selvfølgelig god fugemasse for akvariebruk.

[External Image]
Ah, dette høres både spennende og tidkrevende ut. Deilig å ha litt å gjøre da
Tvillingmamma80
Ah, dette høres både spennende og tidkrevende ut. Deilig å ha litt å gjøre da ;)

stemmer det,har valgt og gjøre det slik,da jeg nå går sykemeldt fra jobb eg ikke gidder og sitte i ro i en sofa og glo på den elektriske selskapsboksen som flimre borti kroken. mye bedre og ha noe og henge fingrene i på dagtid
Ja klarer man å pusle litt er det sannelig gull verdt! Hjemme er og blir kjedelig (sikkert derfor det er så mye sykdom på ungene om dagen for at jeg ikke skal kjede meg, øh, det var liksom ikke nødvendig da)

TV'n er det lite å se på så der går du ikke akkurat glipp av så mye:P
bilde av fugemassen jeg ikke stolte helt på i karene.

[External Image]
bilde 2 av dårlig fugemasse.

[External Image]
så her e det bare og ta fatt på kniven og skjæra reint...

[External Image]
når alle fugene i det første akvariet er skåret reint,så blir det mye dårlig sillikon som går rett i bosset

[External Image]
men jeg er ikke ferdig enda,for her må det gjøres skikkelig.og da er det frem med barberbladene og gå over hele akvariet igjen,for og få vekk hver minste lille detalj av gammel sillikon.

[External Image]
Inaktiv bruker
Heheh, skjønner godt at du er skeptisk til de fugene der. Blir bra dette.
etter det er skåret rent,så er det frem med støvsugeren og få opp alle småbitene av sillikonrester.

[External Image]

for så og gå over med fingen,og kjenne etter om det finner mer silikon igjen på glassene.

[External Image]

der jeg finner noen rester,går jeg over med barberkniven igjen og igjen og igjen til all silikon er fjernet.

[External Image]
Spock
Heheh, skjønner godt at du er skeptisk til de fugene der. Blir bra dette. :)

takker for det. håper selv på at det blir bra... det vil jo bare vanntesten vise,om karene holder tett
Vanntester er skummelt :P Men deilig når de består. Og det ser ut som at du er meget grundig så dette bør jo gå veldig greit. Og ja, det er skummelt med gammel silikon.
stemmer det... gleden blir stor når alle karene holder pottetett
sitter og lurer på hvor lenge jeg skal la karenen stå med vann,før jeg erklærer dem for og ha bestått prøven?
Ser man ikke det rimelig fort? Altså i løpet av noen få timer? Om en da kjenner rundt kantene og ikke blir våt er det vel tett? Tror jeg hadde latt det stå ca et døgn for å være sikker, men dette kan jeg jo minimalt om så det var noe med kunnskap da
støvsugde ein siste gang.
og då va det tid for og vaska det med rødsprit.
så eg får vekk alle basselusker som sitte på glasset.
viktig og ha det heilt reint for gammal fugemasse og annen basselusk før du begynner og fuge med silikon.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap