Noen som har filtergugge å avse i drammensområdet?

Jeg har kjøpt meg akvarium i dag og det står nå pent og lyser i stua. Det er et 125L Juwel. Det er satt opp med sand og planter. Har ikke fått tak i røtter og stein som jeg vil ha enda.

Har ikke helt fått med meg hvordan salmiakkinnkjøring fungerer. Er redd for å gjøre feil og kverke plantene. Så, derfor ønsker jeg å kickstarte filteret med gugge og håper noen her inne har noe å avse.

Er også usikker på innmaten til Juwel-pumpa. Kullsvampen skal bort så snart jeg finner en erstatning for den, den grønne svampen skal visst være full av bakterier?? Regner med den egentlig fungerer som en blåsvamp.

Er usikker på om jeg burde har skrevet HJELP!! i overskrifta, da jeg har sett at det er disse innleggene som får mest oppmerksomhet...
God ide! Smart å spørre om det her.. Jeg kickstarter alltid alle kar med filtergugge.. funker perfekt hver gang Håper noen i Drammen kan hjelpe deg.. sikkert noen som kan Hvis ikke så spør i noen dyrebutikker.. de bruker å kunne hjelpe. Lykke til!
Den grønne svampen fjerner nitrat en stund, ikke helt greia å bruke under innkjøring, bytt den med blåsvamp.

Med bakteriekultur og microliv i karet vil ikke Salmi skade plantene, det er disse voldsomme toppene som kan bli litt i overkant for dem, så du kan fint holde liv i filterbakteriene med en skvett daglig hvis fisken lar vente på seg...
Jeg vet at det blir arrangert auksjon i Drammen akvarieklubb på søndag hvor det er ganske mange som kommer. Mitt forslag er å spørre noen om de kan ta med filterguffe der, så kan du komme der og få for så å dra hjem og sette i ditt eget akvarie. En annen mulighet er å bytte f.eks en blåsvamp hvor du gir en ny og mottar en innkjørt. Litt usikker på om det holder, men jeg vil tro det.
Jeg har fått tak i filtergugge, skal hente til uka. Har bestilt mer filter så jeg kan bytte ut det grønne filteret og kullfilteret.
Bestilte også vanntester. Håper aquamanias er kjappe

Aquamanias bestiller varer dem ikke har på lager selv, på tirsdager og får varer på torsdager. Og varelageret dems er dessverre noe begrenset. Bare til info..
Kabe
Aquamanias bestiller varer dem ikke har på lager selv, på tirsdager og får varer på torsdager. Og varelageret dems er dessverre noe begrenset. Bare til info.. :)

Åh.... :/
Ingen grunn til og henge med hodet av den grunn.

Kan jo hende dem har det du trenger på lager, bestilte du alle filtermediene eller bare erstatning av kull og nitrat?

Går jo fint og starte opp med dem mediene du har, og bare tilføye dem nye når dem kommer..
Du kan også bestille hos Webzoo.no og deretter selv hente varene i Asker. Det blir sikker billigere enn å kjøpe hos Aquamanias pga frakt.
Så akkurat nå at de skal ha feriestengt.. Har sendt dem en mail.
Da får du nok svar om dem rekker bestillingen din før ferien.. Hvis ikke er det jo bare og ringe og høre også.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap