Kampfisk unger

Jeg har et kar her nå med kampfisk yngel. De er vel ca en mnd gammel nå, og ca 0,5cm lange (litt over dobbelt så stor som når de ble født). De bor i en 60L sammen med masse snegler og lever på microorm så langt. Men har et par spørsmål...

Når skal jeg begynne å mate litt med flakfor i tillegg til microorm?

Når må ungene skilles fra hverandre?
Er det en spesiell alder, eller kommer det mer ann på hvor fort de vokser?

Og alle ungene mine er hvite så langt. Er alle kampfisk yngel født hvit, eller er de bare hvite fordi foreldrene er lyse i fargene?
(mor er hvit med rød/blå finner, og far er lys rosa med litt blåskjær i finner)

Hvor gammel/stor er de når en kan se forskjell på kjønn?

Hvor gammel/stor er de når de regnes som salgsklare?

Takknemelig for alle svar
Hm... Kan prøve å svare litt.

Finknust flakfôr er det bare å prøve, så ser du om de vil ha det.

Du trenger ikke å skille dem før hannene begynner å krangle. Bare å plukke ut de "tøffeste" etterhvert. Hunnene trenger du sannsynligvis ikke skille fra hverandre i det heletatt.

Ynglene er lyse til å begynne med ja, og det er veldig sansynlig at de blir veldig like foreldrene.

Hvor gamle de er før man ser forskjell på kjønna har jeg ikke tenkt over, men det er greit å vente med salg til du er sikker på kjønnene
Tusen takk for svar

Ja tenkte å beholde noen jenter om det er det, så selger ikke før jeg vet kjønn. Ser jo de vokser ganske sakte forhold til andre yngel jeg har hatt (guppy, molly, sebraciklid) så kan vel ta en del måneder før de er store nok for salg.
Kjempe gøy å klare å få frem kampfisk yngel, bare litt kjedelig med den kombinasjonen, for har en annen hann jeg mye heller ville hatt unger etter så lurer nå nesten på om jeg skulle hatt et kar til sånn at jeg kan få unger etter han også uten å vente i lange tider...
Isj, jeg skulle jo ikke ha mer enn 4 kar :P
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Fredrik Pedersen
Reklame for plussmedlemskap