Lek hos corydoras axelrodi?

Hei lurte på noen råd til å få coryene mine i lek og hva skal jeg gjøre da? Har corydoras axelrodi
Plussmedlem
God mat som frosne, røde mygglarver, artemia, mikroorm, tubifex ++ er en fin ting. Jevnlige, kjølige vannbytter er også bra og kan være en viktig faktor La temperaturen synke litt hver gang. Og kanskje en filterrens? Økt vannstrøm kan virke triggende.

De bør nok være i artskar (bare denne gruppen fisk i akvariet). Å bo med andre fisk kan være forstyrrende.

Ellers linker jeg til en artikkel om oppdrett av Corydoras, den finner du HER.

Det finnes mange tips og triks, men her nevnte jeg noe av det aller mest grunnleggende og vanlige. Axelrodi skal etter hva jeg vet være grei å få til, så lykke til

Takk for svaret har de sammen med en gruppe galaxy rasbora og det har kommet ett av kom fra dem fire ancitruster tre små en voksen og tre platyer
Plussmedlem
Men, bare sånn at du vet det... det kan hende du er nødt til å flytte enten Coryene eller de andre fiskene til et annet akvarium, for det er ikke sikkert de er villige til å legge egg sammen med andre fisk, mange erfarer det. Men, det går absolutt an å forsøke

Hvis du har et annet akvarium ledig, kan det jo være lurt å ha det klart til et oppdrettsforsøk.
Den er grei ser ut som jeg må ta en tur ut å kjøpe akvarium
Husk at du må ha et innkjørt filter til dette leks-karet også da Det tar noen uker. Men det er verdt det

Et tips er å sette det nye filteret til innkjøring i hovedakvariet ditt, og så la det stå i drift der i 5 uker. Når den perioden er over, kan du innrede og sette opp og i stand leks-karet, flytte over det ferdig innkjørte filteret og fiskene du ønsker å ha i lek. Siden filteret er innkjørt da, kan overflyttingen av fisk og filter skje samme dag.

Lykke til Det er veldig artig med Corydoras-oppdrett. Noe som ofte får dem i lekshumør er røde mygglarver. Det er noe av det beste de vet
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap