Oppstart av juwel rio 180 problem!..

Har kjøpt nytt juwel Rio 180l, med eheim 2073 pumpe.
Har limt på BTM slimline 3D bakgrunn.
Fylte det opp i og satt inn røtter, planter og fisk.
Har tatt filterguggen fra de andre akvariumet jeg har.

Etter en liten stund ble vannet uklart, veldig "støvete vann"
Er usikker på hva det kan være.
Hvis man ser på bilde så klarer man ikke helt å se igjennom karet (bilde lyger ikke)
Hva tror dere?
Inaktiv bruker
Hvor lenge har det vært sånn?
Vanligvis så enten går det over etter en stund eller så kan det være små infusorier.

Sitat fra Svein A (Da han var her)
Dersom det er infusorier, skal du ikke mørklegge akvariet, snarere tvert i mot.

Jeg har "dyrket" infusorier i mange år, og lagringen av disse er på et mørkt sted, så infusorier overlever dette fint. Nå finnes det mange typer infusorier, og de fleste lever og formerer seg ekspolisvt i vann ed lite oksygen, så det du skal gjøre er å kjøre daglige vannskift, samt gjerne sette ned en god bruser, eller god sirkulasjon. Infusorier hater god sirkulasjon.

For å eliminere, kan du bruke en sterk lykt, lys inn på akvarie siden, bruk et forstørrelsesglass, og ser du mange hvite prikker, så har du infusorier.
I perioden du skifter vann, ikke fòr, og så kan jeg tenke meg at du i fremtiden fòrer halvparten av det du gjør nå )
Lykke til
Kilde
Dersom du har keramisk filtermasse som ikke blei skylt før filteret blei satt igang ,antar jeg det kommer derfra. Det er ikke unormalt, at vannet er "blaket" slik som på bildet i et nyoppstartet kar, forsvinner litt etter litt. Det kan ta over en mnd. før det er helt borte. Sand eller grus som ikke er skylt grundig er også en mulig årsak......
Hadde det samme her, gikk over etter ca 10 dager.
Ser ut til at noen dager med god sirkulasjon går det sakte men sikker vekk.
Tror nok det var bakgrunnen og sanden som gjorde det så støvete.
Jeg skyldte jo sanden godt før jeg tok det i akvariet.
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap