Kuhlii-ål

Heisann. Jeg har 3 kuhlii åler. Jeg har lest om de og det står at de liker å gjemme seg og at de kanskje ikkje viser seg i akvariet. Men mine er alltid fremme, og svømmer i planter og sammen med andre fisk.
Betyr det at de trives ? De har mange gjemmesteder, men de bruker dem ikkje.
Camilla Johnsen Kvernenes
Heisann. Jeg har 3 kuhlii åler. Jeg har lest om de og det står at de liker å gjemme seg og at de kanskje ikkje viser seg i akvariet. Men mine er alltid fremme, og svømmer i planter og sammen med andre fisk. Betyr det at de trives ? De har mange gjemmesteder, men de bruker dem ikkje.

Tror det betyr at de trives. Hadde 2 stykker i en 60 liter for mange år siden. Og de gjemte seg bare når jeg hadde fisk sammen med dem som de ikke likte.

Men mitt problem var at de til tider skviste seg INN I PUMPA! lol

Der kunne de ligge 12-24 timer før jeg fant det ut og fikk dem ut igjen.....

Vil aldri ha kuhlii åler så lenge jeg har invendig pumpe. Dem er sleipe vanskelige små dækler å få ut igjen når de først kommer seg inni -.-
Hehe, ja, har hørt mange som har det problemet. Har innvendig pumpe jeg også, men har ikke opplevd det ennå.
Husk nu
Husk nu på, at Kuhli ål er en flokfisk, der trives bedst i en stor flok - jo større jo bedre.
Hehe ja, nå har jeg 6 vanlige kuhli-åler og så har jeg 3 som er lyse i fargen
Mine 8 Kuhlii ål er likedan, brukte god tid til å lage gjemmesteder og legge all til rette for de men det var bortkastet, de holder seg gjerne i forgrunnen og koser seg der mesteparten av tiden.
Det at de lurer seg inn i pumpa er vist vanlig det, måtte trekke en strømpe over inntaket på filtere etter en ål klarte å sette seg fast der, fikk den søren meg ikke løs heller, måtte til slutt sage bort litt av plasten der den satt fast.
Opplevde å miste to som satte seg fast i strømpen Pumpen sugde strømpen inn mellom rillene, og der satte de to seg fast. Så man må være forsiktig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap