Noen som vet hvor jeg kan få tak i l-25 xingu scarlet double red

Hei, jeg er ny her og har sittet å lest mye om maller. Har hatt mange Plectostomus som jeg kaller dem, i akvariet mitt når jeg var liten og oppover i tennårene.

Nå var det på tide å introdusere akvarie til min sønn og da fikk jeg plutlig veldig sansen for maller.
Så har pekt meg ut en fin en: L-25 Xingu Scarlet Double Red

Mulig å få tak i denne i norge?

Mvh Robin
ingen ting er umulig noen ting tar bare litt lengre tid. men håper det er stort akvarie for disse blir 40cm ca.

leita rundt selv i 4 år ca etter l032 å kom endelig over den i januar så nå har jeg 7 stk.
Plussmedlem
Ingenting er umulig som det sies, jeg antar vel at det er 2 måter å få tak i denne på. Mye bekjentskaper, eller mye penger.....
Jeg så L-025 på lista til en av de svenske importørene i fjor en gang.
Jeg har dødslyst på en slik jeg også, men da må jeg isåfall ta meg lån i banken, for den kosta mer enn jeg betalte for bilen min :O Nå er den ikke lenger på lista desverre.
Ikke bare er disse mallene nydelige og dritdyre, men de blir også veldig store.

Du kan sjekke utenlandske nettbutikker som sender fisk. Det er risikosport, spesielt når det dreier seg om såpass dyr fisk, men hvis du absolutt skal ha så er det mulig. Hvis du finner noen som har slike da :P
Lett...

Pseudacanthicus sp. L-25 Ultra scarlet cactus xingu, 30cm

Finnerlønn?

Holder til på Kløfta.
Plussmedlem
Hadde helt glemt at han tok inn et par, opprinnelig til seg selv, for en stund siden.....
Robin André Eriksen
Nå var det på tide å introdusere akvarie til min sønn og da fikk jeg plutlig veldig sansen for maller. Så har pekt meg ut en fin en: L-25 Xingu Scarlet Double Red Mulig å få tak i denne i norge?

Mange som introduserer akvarie til barna sine, velger dessverre altfor små akvarier til barnerommet. Denne fisken du nevner, passer overhodet ikke i et lite akvarium...! Så jeg håper du enten har fra før eller har planer om et digert akvarium i så fall Den trenger et kar på mange hundre liter. L025 kan bli opptil 45 cm lange... digre beist.

Hvis du har planer om å sette denne kostbare fiskearten i et akvarium på rommet hos et barn, så håper jeg barnet er gammelt nok til å ikke tømme saft, godteri og hele fiskefôrbokser oppi akvariet, noe som dessverre skjer rett som det er. Små barn som skal være "snille" med fiskene og vil "dele", kaster det meste oppi akvariet i den tro at fiskene liker f.eks.godteri like godt som dem. Synd å miste fisk til flere tusen kroner. Personlig ville jeg hatt en sånn stasfisk i stua, der jeg kunne holde bedre øye med den om barna ikke var så gamle

Som du ser ovenfor, i linken til Aquamanias, koster den to-og-et-halvt tusen kroner stykket.
Og ofte kan du gange prisen hans med både 2 og 3 for å nå vanlig dyrebutikkpris.

Den karen der er nok vesentlig dyrere å skaffe via vanlige dyrebutikker.
Men, fin det var den.
Har ett 250L på stua, er ikke så dum att jeg setter ett akvarie på gutterommet. Har drevet med dette i 15år, men fikk plutslig veldig sansen på maller her i fjor, når jeg kikke på ett par malle i dyrebutikken.

Har hatt ett par pleco og gibbs på 30-40cm, men di blir bare late og driter mer en di spiser.
maller er kule. aquamanias har ferie akkurat nå, men trur ingen kan matche prisene hans. han har mye kult inne nå.
disse driter mere enn gibbiceps og pleco. Og er mere sky i tillegg. De spiser heller ikke alger eller grønt.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap