Stillegåande filter til 55l

Filteret i mitt 55l akvarium durar heilt ekstremt! Har difor tråla forumet etter tips til stillegåande filter.

Har kome fram til at Fluval skal vere bra. Spørsmålet mitt er om Fluval U1 er nok eller om eg må ha Fluval U2? Høgda på akvariet litt på 25 cm, slik at frå sand og opp til vatnoverflata er det omlag 20 cm. Vert U2, litt for stor då?

Tek også svært gjerne i mot tips til andre stillegåande og gode filter.

Og noko heilt anna, er det vanleg at kampfisk et små pest-sneglar? Er dette heilt bra for han? Magen vaks nemleg latterleg mykje etter han over natta fekk smaken på delikatessen.
u1 blir for dårlig. hvis produsenten påstår at filteret kan brukes til 45 liters akvarie, ville jeg muligens brukt det i en 20 liter.

de tar veldig i når det gjelder hva filteret er bra for. Generelt kan man halvere hva produsentene sier de er gode for.

Anbefaler at du kjøper på nett. Mye billigere der.

Feks her:

Selv så har jeg dette til 54 literen min



Det fungerer meget bra, og er veldig fornøyd med det.
Jeg vil anbefale deg Fluval 2+, modifisert, hvis du klarer å få tak i et.
Eller så kan jeg anbefale Aquarium system - MaxiJet MJ 250 eller MJ 500, eventuelt Newjet 400 eller 600 med JBL ProFlow Clear filterpatron



-Kent-
Jeg vil anbefale deg Fluval 2+, [URLBLOCK1], hvis du klarer å få tak i et. Eller så kan jeg anbefale Aquarium system - [URLBLOCK2] MJ 250 eller MJ 500, eventuelt [URLBLOCK3] 400 eller 600 med [URLBLOCK4]
Korleis fungerer eit slikt Aquarium System?
Har en Eheim biopower 160 til min 54 liter.. syns den er topp! Min er ihvertfall rimelig lydstille. Den har også slike "kammer" med filter slik at du kan legge til eller ta vekk slik jeg har forstått det. Genialt hvis karet er veldig lavt for eks..

her er link men aquamanias tar vel ikke inn bestilling før utti mars uansett tror jeg
Hørt om HMF filter?
Her selger de ferdig.

Med pumpe og alt.
Jonas76
Hørt om HMF filter? Her selger de ferdig. [URLBLOCK1] Med pumpe og alt.
Nei, det har eg ikkje. Er det bra greier?
Karoline Helland
[QUOTE=-Kent-]Jeg vil anbefale deg Fluval 2+, [URLBLOCK1], hvis du klarer å få tak i et. Eller så kan jeg anbefale Aquarium system - [URLBLOCK2] MJ 250 eller MJ 500, eventuelt [URLBLOCK3] 400 eller 600 med [URLBLOCK4]
Korleis fungerer eit slikt Aquarium System?

Det følger med rist/rør som du fester på innsuget, så trer du JBL ProFlow Clear filterpatron over risten/røret. MaxiJet har fast utstrømning, mens NewJet har regulerbar utstrømning
Det fungerer omtrent som et modifisert Fluval + filter.
Jeg har begge typene, og jeg er fornøyd med de...
Karoline Helland
[QUOTE=Jonas76]Hørt om HMF filter? Her selger de ferdig. [URLBLOCK1] Med pumpe og alt.
Nei, det har eg ikkje. Er det bra greier?

Som med alt annet er meningene om det delte. Men du får iallefall veldig god filtrering.

Her er en oppskrift på hvordan man kan lage det selv.

Jeg brukte denne

38*16mm.

og denne

Og så kjøper man en matte


og en pumpe
Jeg satt nettopp en Maxi-Jet PH 400 med JBL ProFlow Clear filterpatron i en 54 liter med kampfisk.
Det følger med en del ekstrautstyr til denne pumpen, noe som gjør den mer fleksibel.
Vil også anbefale denne...
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap