Paradiset (side 3)

Dag 7

60L

Idag har jeg fått satt opp 60L til fruen, som snart skal huse guppyier Gleder oss til det.
Fikk en kommode fra mor som vi satt den oppå, men må ærlig si at jeg er ufattelig redd for at den tynne plata en dag skal knekke :p (Se bilde) Men ellers er vi veldig fornøyd

160L/152L

Når det gjelder 160L så fikk jeg målt karet i dag for første gang på 5 år. Fant da ut at det egentlig er et 152L Aluminiums ramme akvarie fra Imazo. Så må jo derfor fremover kalle det en 152L (Kjenner litersyken sniker innpå)

Har også bestilt nytt dekkglass til det.

Pakken med Eheimpumpen er i skrivende stund på et fly på vei til Norge. ^^

Ventes inn er: Pumpe, Heldekkende armatur med 2 lysrør. (sort). Toppglass som skal ligge under.
Inaktiv bruker
Da var det en liten stund siden jeg har vært her, men nå er jeg tilbake igjen^^.
Det er bare en ting som kanskje hadde vært lurt å slutte med; nemlig å alltid skrive "dag" med et tall etter Grunnen? Fordi du må legge inn hver dag (når du også er på ferie) + at etter hvert blir det "dag 1403 osv... Det er bare et tips, men det er kanskje et litt spesielt tips
Og itilegg; nydelige kar du og dere har
ILDHALEN
Da var det en liten stund siden jeg har vært her, men nå er jeg tilbake igjen^^. Det er bare en ting som kanskje hadde vært lurt å slutte med; nemlig å alltid skrive "dag" med et tall etter:) Grunnen? Fordi du må legge inn hver dag (når du også er på ferie) + at etter hvert blir det "dag 1403 osv... Det er bare et tips, men det er kanskje et litt spesielt tips:) Og itilegg; [B]nydelige[/B] kar du og dere har:)


Hei, koslig å se deg tilbake igjen

Ja faktisk så var det et veldig godt tips (kan ikke tenke på alt) hehe. Blir kjedelig med årene og alltid huske på dagene :p

Takk for det. Har du noen formening om eventuelt kommoden vil tåle den 60 literen :p Litt bekymret, var å så på den isted og da var det ikke noe synlig buling eller knekk. Men slikt kan vel skje fort?
Pumpedagen
Da har endelig Pumpa kommet i posten, pluss at jeg har fått topparmaturet på plass Måtte klippe litt og kutte litt bak så jeg fikk plass til Eheim røra som stikker ut av karet

152L

Har fått ny pumpe og armatur, ikke så mye mer nytt enn det. Venter på glasstopp.

60L

Skal få pumpa fra 152L så det blir bedre filtrering der. Noen som har erfaring med å ta ut den innvendige pumpa som allerede står der?

Vannverdier:

NO3 0

NO2 0

GH 0

KH 0

PH 6.4

Cl2 0


Også lurer jeg på om det er noen som har noen tips, erfaringer med Eheim 2073/20 serien til Eheim, så jeg ikke gjør noe feil.
Inaktiv bruker
Den var ganske svær den pumpa der
Vet du hvor mye den sirkulerer i timen???
ILDHALEN
Den var ganske svær den pumpa der:) Vet du hvor mye den sirkulerer i timen???


Her er noen kjappe spesifikasjoner.

Spesifikasjoner:
- Akvariestørrelse: Opp til 350 liter
- Filtervolum: 5 liter
- Anbefalt filter materiale:Efibiomech pro og Efisubstart pro
- Beholder volum: 7,4 liter
- Vannmengde: 1050 liter/timen
- Løftehøyde: 1,8 meter.
- Forbruk: 16 watt
- Slangedimensjon 16/22 mm tur / retur.
Var det bare jeg som syns det var litt kort stump med slange som kom med pumpa? kunne de ikke koste på seg et par meter til liksom? :p
Grapejuice
Var det bare jeg som syns det var litt kort stump med slange som kom med pumpa? kunne de ikke koste på seg et par meter til liksom? :p


Den var grusomt kort, trodde det var bare min forsendelse de hadde glemt noe på. :p
Disse her også fulgte med pumpa, noen som vet hva det brukes til?
Eheim biopower "filterkassetter". Søk opp eheim biopower, og se på bilder. Mener det er en kvalifisert gjetning... Sett dem "åppåhverandre" med pumpehodet på topp.

S
S i m e n
Eheim biopower "filterkassetter". Søk opp eheim biopower, og se på bilder. Mener det er en kvalifisert gjetning... Sett dem "åppåhverandre" med pumpehodet på topp. S


Aha, ja fant bilder av det nå. Takk.
Jeg fikk ikke slike!! Grrr. Hvilken modell kjøpte du? Så ut som 2073, samme som min - men jeg fikk ikke med slike :-o
Grapejuice
Jeg fikk ikke slike!! Grrr. Hvilken modell kjøpte du? Så ut som 2073, samme som min - men jeg fikk ikke med slike :-o


Kjøpe Eheim Pro 3 2073, men kjøpte du den i Norge? Jeg kjøpte den fra aquaristshop og har hørt rykter om at Norge er veldig sparsomme på ekstrautstyr?
Jepp, kjøpte fra samme butikk! :-O kanskje de hadde noe slags kampanje?
Men hva skal man med disse til en 2073 ?
Ingenting tror jeg! De passer ihvertfall ikke inn - kanskje det er for å få folk til å kjøpe pumpene som kan bruke slike kassetter, haha
Feilsending fra Aquaristikshop, kanskje...
Da har det gått 2 uker.

152L

Føler jeg har fått gjort mye klart nå til mine små skal flytte inn.
Eneste jeg mangler nå er toppglasset, innredning og fisk

Plantene vokser sakte men sikkert, skal fylle opp mer med planter men ønsker og innrede riktig først, innredningen skal ikke stå slik det står nå, og skal også ha noen steiner inn.
Men er ltt bekymret for algeveksten på den ene planten (se bilde) Er dette normalt? Har hatt lyset av i 2 døgn nå. Edit: Ser nå at det ikke syns så godt på bildet, men det er slike brungrønner hår på bladene.

60L

Her er det ikke gjort så mye med innredning. Karet står egentlig bare og gjør seg klart.
Skal ha planter her også og fjerne noe av det som står der nå.

Det som er nytt med karet er at jeg har fjernet den innvendige pumpen, og satt inn en Fluval 3+ som sto i 152L.

Tips til innredning tas imot.
Foresten, hvilke mål var det fra ytterst til ytterst osv på det karet du kjøpte lokk til? Passet lokket fint?
Grapejuice
Foresten, hvilke mål var det fra ytterst til ytterst osv på det karet du kjøpte lokk til? Passet lokket fint?


Hei, det er 95 Lengde og 40 i bredde. Ja lokket passet perfekt.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap