- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hva slags fisk
Hva slags fisk
Postet 27.02.13 kl 19:00
Postet 28.02.13 kl 00:06
Endret: 28.02.13 kl 00:13
Postet 28.02.13 kl 22:12
Vet dessverre ikke hva fisken heter, men det ser ut som det er noe trøbbel med vannkvaliteten. Kan ha skjedd under frakt muligens? Hvitt, grått, tåkete øye tyder på f.eks. ammoniakkforgiftning, øyelinsen blir "brent" av ammoniakken.
Har du sjekket vannkvaliteten i akvariet de er i, de siste dagene?
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med artsbestemmelse, men tror jeg kan si rimelig sikkert at de ikke er så veldig vanlige. Det ser også ut som de kan være vanskelige å artsbestemme pga de har mørknet veldig i fargen, vanligvis skjer dette pga mistrivsel og når noe er veldig galt. Igjen, det kan ha skjedd pga forgiftning i frakt, da ammoniakk har lett for å hope seg opp i så liten vannmengde som brukes under frakt. Den mørke fargen er sannsynligvis ikke fiskens virkelige farge når den trives og er i form. Ser ut som det er noen tverrgående og tykke striper på fisken?
Har du sjekket vannkvaliteten i akvariet de er i, de siste dagene?
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med artsbestemmelse, men tror jeg kan si rimelig sikkert at de ikke er så veldig vanlige. Det ser også ut som de kan være vanskelige å artsbestemme pga de har mørknet veldig i fargen, vanligvis skjer dette pga mistrivsel og når noe er veldig galt. Igjen, det kan ha skjedd pga forgiftning i frakt, da ammoniakk har lett for å hope seg opp i så liten vannmengde som brukes under frakt. Den mørke fargen er sannsynligvis ikke fiskens virkelige farge når den trives og er i form. Ser ut som det er noen tverrgående og tykke striper på fisken?
Postet 01.03.13 kl 17:34
Postet 01.03.13 kl 18:08
Postet 01.03.13 kl 18:52
Postet 01.03.13 kl 19:03
Postet 01.03.13 kl 19:07