- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon (sarpsborg akvarieklubb)
Storauksjon (sarpsborg akvarieklubb)
Sarpsborg Akvarieklubb arrangerer
Storauksjon
søndag 17. mars 2013 - (Heldagsarrangement)
Storauksjon i Sarpsborg den 17. mars
Sarpsborg Akvarieklubb har gleden av å kunne arrangere storauksjon den 17.mars
Storauksjonen holder til i lokalene til Arbeidernes jeger og fiskeforening på Baterød.
Auksjonen starter kl. 1200, og innlevering av objekter vil være mulig mellom kl. 1000-1130.
Auksjonen er åpen for alle, og som vanlig vil det være lov å auksjonere alt som er akvarierelatert som for eksempel fisk, planter, kar, utstyr osv. budgivning vil skje i hele tiere, og med startpris på 10 kr hvis ikke annet er oppgitt. Alle objekter vil bli vist frem på projektor.
Auksjonssalær er 20 %, forhåndsregistrering av salgsnummer skjer ved henvendelse til Svein Dalby tlf 950 34 853.
Vi oppfordrer at all fisk pakkes godt slik at vi unngår lekkasjer, oksygenmangel og lignende.
Pass på og merk objektene godt med tanke på navn på selger, selger nr(Forhåndsregistrering) og hva som auksjoneres bort.
Det blir satt opp et fastprisbord til objekter.
Klubben forbeholder seg retten til å slå sammen poser hvis vi ser det som nødvendig.
Det vil også være kiosksalg hvor det blir salg av pølser, vafler, kaffe og brus. Ellers blir det lotterisalg med mange flotte premier fra våre sponsorer.
Veibeskrivelse:
Kommer du fra E-6 Mosseveien, ta av første avkjørsel til Sarpsborg ved Quality Hotell ,kjør til sykehuskrysset i sentrum , ta til venstre i lyskrysset mot Kurland .Passer Borg Hansa bryggerier og ta til høyre med en gang inn i Vannverksveien. Kjør ca.1 km. Og ta av høyre mot Baterø, Sarpsborg Vannverk (akkurat der lysmastene slutter). Kjør opp en bakke og ned en bakke. Da får du en parkeringsplass på venstre hånd. Parker bilen der. Hele denne veien vil bli markert med fiskeplakater.
Kommer du fra Halden(Sverige), kjør over Sannesundbrua, forsett videre forbi Biltema, ta så av ved siste avkjørsel til Sarpsborg ved Quality Hotell ved Grålum. Deretter følger du samme rute som nevnt ovenfor.
For kart gå inn på www.gulesider.no og søk etter adressen gitt nedenfor:
Vannverksveien 114, 1727 Sarpsborg
Kontaktperson:
Svein Dalby tlf. 950 34 853
[URL=/kalender_item.cfm?id=2431]>> Les mer[/URL]
Storauksjon
søndag 17. mars 2013 - (Heldagsarrangement)
Storauksjon i Sarpsborg den 17. mars
Sarpsborg Akvarieklubb har gleden av å kunne arrangere storauksjon den 17.mars
Storauksjonen holder til i lokalene til Arbeidernes jeger og fiskeforening på Baterød.
Auksjonen starter kl. 1200, og innlevering av objekter vil være mulig mellom kl. 1000-1130.
Auksjonen er åpen for alle, og som vanlig vil det være lov å auksjonere alt som er akvarierelatert som for eksempel fisk, planter, kar, utstyr osv. budgivning vil skje i hele tiere, og med startpris på 10 kr hvis ikke annet er oppgitt. Alle objekter vil bli vist frem på projektor.
Auksjonssalær er 20 %, forhåndsregistrering av salgsnummer skjer ved henvendelse til Svein Dalby tlf 950 34 853.
Vi oppfordrer at all fisk pakkes godt slik at vi unngår lekkasjer, oksygenmangel og lignende.
Pass på og merk objektene godt med tanke på navn på selger, selger nr(Forhåndsregistrering) og hva som auksjoneres bort.
Det blir satt opp et fastprisbord til objekter.
Klubben forbeholder seg retten til å slå sammen poser hvis vi ser det som nødvendig.
Det vil også være kiosksalg hvor det blir salg av pølser, vafler, kaffe og brus. Ellers blir det lotterisalg med mange flotte premier fra våre sponsorer.
Veibeskrivelse:
Kommer du fra E-6 Mosseveien, ta av første avkjørsel til Sarpsborg ved Quality Hotell ,kjør til sykehuskrysset i sentrum , ta til venstre i lyskrysset mot Kurland .Passer Borg Hansa bryggerier og ta til høyre med en gang inn i Vannverksveien. Kjør ca.1 km. Og ta av høyre mot Baterø, Sarpsborg Vannverk (akkurat der lysmastene slutter). Kjør opp en bakke og ned en bakke. Da får du en parkeringsplass på venstre hånd. Parker bilen der. Hele denne veien vil bli markert med fiskeplakater.
Kommer du fra Halden(Sverige), kjør over Sannesundbrua, forsett videre forbi Biltema, ta så av ved siste avkjørsel til Sarpsborg ved Quality Hotell ved Grålum. Deretter følger du samme rute som nevnt ovenfor.
For kart gå inn på www.gulesider.no og søk etter adressen gitt nedenfor:
Vannverksveien 114, 1727 Sarpsborg
Kontaktperson:
Svein Dalby tlf. 950 34 853
[URL=/kalender_item.cfm?id=2431]>> Les mer[/URL]
Postet 28.02.13 kl 14:54
Postet 28.02.13 kl 15:07
Postet 28.02.13 kl 15:26
Reker
tenker og ta med Kardinal reker (minste pris) Red bee (minste pris) Sort Sakura (minste pris) om noen er interssert.
Postet 28.02.13 kl 22:19
Postet 01.03.13 kl 07:39
Dette blir KONGE som vanlig
Reker er alltid populært!
Dog er min erfaring at minste pris ofte fungerer mot sin hensikt på auksjoner.
Virker som folk ser på det som fastpris, så når en person byr minsteprisen gidder ingen andre by over. Det samme objektet uten minste pris vil ofte oppnå høyere bud pga at flere er med på budrunden fra starten av, dog kan en jo ende opp med mindre av og til også. Det som er litt av spenningen med auksjon spør du meg, men opp til hver enkelt hva de vil gjøre
Reker er alltid populært!
Dog er min erfaring at minste pris ofte fungerer mot sin hensikt på auksjoner.
Virker som folk ser på det som fastpris, så når en person byr minsteprisen gidder ingen andre by over. Det samme objektet uten minste pris vil ofte oppnå høyere bud pga at flere er med på budrunden fra starten av, dog kan en jo ende opp med mindre av og til også. Det som er litt av spenningen med auksjon spør du meg, men opp til hver enkelt hva de vil gjøre
Postet 01.03.13 kl 08:09
Nja. Det kan seff alltid svinge begge veier.
Men har du med noe folk kanskje ikke vet hva er, eller hva er verdt kan det være en ide å sette en fastpris. Da må du bare være oppmerksom på at det er en sjans for at du tar med deg objektet hjem igjen. På noen ting kan det være helt greit å heller ta det med hjem enn å gi det bort til røverpris.
Tror aldri jeg har sett f.eks L-046 på auksjon uten fastpris
Men har du med noe folk kanskje ikke vet hva er, eller hva er verdt kan det være en ide å sette en fastpris. Da må du bare være oppmerksom på at det er en sjans for at du tar med deg objektet hjem igjen. På noen ting kan det være helt greit å heller ta det med hjem enn å gi det bort til røverpris.
Tror aldri jeg har sett f.eks L-046 på auksjon uten fastpris
Postet 01.03.13 kl 14:46
OlejanAlltid kjekt med no reker :) Noen som skal ha med seg noe L-maller og corydoras?
Jeg har litt forskjellig småtteri for salg, og om det ikke blir solgt før så havner det på auksjonen...
L134
L010a
Rineloricaria Eigenmanni
Corydoras Arcuatus
Corydoras Davidsandsi (kanskje)
SIkkert noe jeg har glemt her også...
Postet 01.03.13 kl 15:45
Postet 02.03.13 kl 13:22
Postet 04.03.13 kl 20:13
Postet 04.03.13 kl 20:29
Postet 04.03.13 kl 20:38
Endret: 04.03.13 kl 20:39
Postet 05.03.13 kl 00:42
Heisann
Jeg tar med ungfisk av levendefødere fra eget oppdrett:
-Neoheterandria elegans
-Characodon lateralis
-Poecilia reticulata med lokasjon: Enfocal, Santa Cruz de la Sierra. Bolivia 2007.
-Xiphophorus hellerii med lokasjon: Rio Seco II, Oaxaca, Mexico 2002.
-Xiphophorus maculatus med lokasjon: Aqua-sol, Palenque, Tabasco. Mexico 2002.
Xiphophorus maculatus.
Xiphophorus hellerii.
Jeg tar med ungfisk av levendefødere fra eget oppdrett:
-Neoheterandria elegans
-Characodon lateralis
-Poecilia reticulata med lokasjon: Enfocal, Santa Cruz de la Sierra. Bolivia 2007.
-Xiphophorus hellerii med lokasjon: Rio Seco II, Oaxaca, Mexico 2002.
-Xiphophorus maculatus med lokasjon: Aqua-sol, Palenque, Tabasco. Mexico 2002.
Xiphophorus maculatus.
Xiphophorus hellerii.
Postet 05.03.13 kl 20:07
Oi!! Spennende
Har du bilde av guppyen også?
Ser at Neoheterandria elegans ikke liker sterk strøm.. Åssen tror du de vil fungere i en 54l med Heterandria formosa (eneste karet jeg har uten noe særlig strøm :S )?
Tar forøvrig med Heterandria formosa og Poecilia salvatoris på auksjon, dog uten lokasjon.
Har du bilde av guppyen også?
Ser at Neoheterandria elegans ikke liker sterk strøm.. Åssen tror du de vil fungere i en 54l med Heterandria formosa (eneste karet jeg har uten noe særlig strøm :S )?
Tar forøvrig med Heterandria formosa og Poecilia salvatoris på auksjon, dog uten lokasjon.
Postet 05.03.13 kl 20:55
Endret: 05.03.13 kl 22:53
Det var ikke lett å ta bilder av disse unge lynkjappe guppy-hannene i karet, så de måtte fanges og puttes oppi en boks. Bildene viser iallefall hvor fine de er
De kan fint gå i en 54-liter, men om de vil trives sammen med Heterandria formosa vet jeg ikke. Jeg ser jo at de trives i samme vannverdier, og i verste fall vil de nok kun spise hverandres yngel.
Poecilia reticulata, Enfocal, Santa Cruz de la Sierra. Bolivia 2007:
Don HerlandSer at Neoheterandria elegans ikke liker sterk strøm. Åssen tror du de vil fungere i en 54l med Heterandria formosa?
De kan fint gå i en 54-liter, men om de vil trives sammen med Heterandria formosa vet jeg ikke. Jeg ser jo at de trives i samme vannverdier, og i verste fall vil de nok kun spise hverandres yngel.
Poecilia reticulata, Enfocal, Santa Cruz de la Sierra. Bolivia 2007:
Postet 05.03.13 kl 22:39
Endret: 05.03.13 kl 22:41
Stand
Konge! Du er iinnvilget en hedersplass alt
Mvh.
Sjefen
Mvh.
Sjefen
Postet 08.03.13 kl 00:34
Fisk
Skal ha med meg litt fisk jeg og. Bl.a.