Trenger litt hjelp

i dag har jeg opdaget L144 yngler i hule!Er veldig glad for det,har ventet så lenge på de,at nesten hadde gitt opp å håpe!!! Men problem er at jeg må tømme den akvariet siden jeg skal gå over et større må tømmes neste uke!Da lurte på om det er lurt flytte på de nå eller skal jeg vente med de,hvis de går ut av hylla må sikkert være vanskelig å fange de igjen!Har to akvarier som jeg kan ha de oppi en 15 l og en 60 l .hva er bedre å velge ,og lurer på om jeg skal flytte de sammen med pappan eller bare yngler hva er lurest å gjøre!Håper noen kan hjelpe meg !!!
Helt enig i at det blir litt håpløst å fange dem når de har forlatt hula! Jeg ville flyttet dem over i 60-literen, pass på at det er sandbunn og vann fra karet de går i nå, med akkurat samme temperatur, og gjerne litt filterslam og/eller javamose de kan finne mat i når de forlater hula.

Fikk Ancistrus-kull i et 160-liters selskapskar, da fylte jeg en isboks med vann fra karet, dekket huleåpningen med hånda og flyttet hula over i boksen for så forsiktig å sette den ned i en 60-liter. Med pappa i hula, han forlater ikke sine små frivillig og er lett å finne når han er ferdig med barna og kan flyttes tilbake til sin kone.

Lykke til, det er jo typisk at de setter igang akkurat når det passer dårlig
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap