Har store problemere med planter !!

hei , jeg har problemer med plantene mine de blir revet opp i filler og tygget i stykker , har mistet rundt 40 planter no pga dette problemet ;( kansje 2 ildhaler som er problemet . er kun ildhalen jeg har sett ,som har vert borti plantene å napper og river .

plantene ser ikke fine ut lenger i det hele tatt . har brukt mye kr nå på planter og tror ikke eg tørr bruke mere, ettersom de vare kun 2 -5 dager . vurderer å levere de tilbake til zoo en ,men er såpass fine fisk at vil helst ikke
ser man etter på dette bilde av plantene ,er det maaaaaaase hull i dem ;(
Jeg tror at du har samme problem som jeg hadde, og det var mangel på Kalium. Alle mine planter ble fulle av hull max en uke etter jeg satte dem i karret, dette var ett problem som jeg aldri hadde hatt før (kom plutselig). Det jeg gjorde var å kjøpe PMDD, og nå 5 dager etter jeg hadde i PMDD så er det faktisk stor forskjell. Det er kommet mange fine nye skudd uten huller . Jeg Kjøpte PMDD av denne karen http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=74970 han var kjapp til å sende så han kan anbefales .
Plantekompetanse i bergen ak
Det finns mycket plantekompetanse i Bergen AK. Välkommen på möte.
En ide kan også være å måle Fe (jern)i akvariet og eventuelt tilsette jern. Det er helt utrolig hvor stor forskjell det ble når jeg tilsatte jern... Hvilke lysrør har du? har du reflektor? 6500k lysrør /m reflektor liker plantene.

Tilfeldig bekjentskap
© Arne Olsen
Reklame for plussmedlemskap