Hjelp glassroser!!!

Ser har fått masse glassroser på levede stein!Prøvde drepe de med eddik,med de er for raske for å trekke seg inn ,pga.de er ganske små ennda!Det som jeg lurte på er om det kunne hjelpe hvis jeg bytter ut levende stein.har bare ca.3 kg med levende stein.Tenkte om det kunne hjelpe da hvis jeg tar minne ut og kjøper nye !!!!Hvet ikke hva skal jeg gjøre,er ganske fersk i saltvannsverden,og nå som ser at alt skulle gå bra fikk jeg glassroser!!!!
Ingen garanti om at det ikke vil dukke opp glassroser i de nye steinene og ,dette er ganske vanlig å få. Peppermyntereker er flinke til å spise glassroser hvis de ikke er for store. Store må men gjerne ty til eddik med . Dette kan som du sikkert nå har opplevd kan være en prøvelse da de er superkjapp til å trekke seg inn i steinen igjen. Men hvis du ser hvor de trekker seg inn så kan du prøve å sprøyte inn der.

jeg har fra før en som torr hetter pussereke,går den sammen med pepermyntreke?? Tror du kunne det være nok med en .har ikke så stor akvariet bare 48 l.Da kan ikke ha så mye oppi der!
De går sammen ja ,men som du sier så bør du ikke ha så mye oppi et 48 liters kar.
Men det kan godt være de klarer å finne hver sin bolig likevel.
Jeg hadde 800 liter - aldri glassroser
Hør her bare én pinsettfisk var nok til å holde mitt 800liter fritt for glassroser. Kjøp Pinsettfisk
Du mener vel ike alvorlig å anbefale en pinsettfisk i et 48 liters kar vel ?

Et annet alterativ er å prøve Joes`s juice

Så ikke at det stod 48 liter. Selvfølgelig er 48 liter for lite til deg
var borte i 3 dager,når kom hjem alle glassroser var borte,bare sånne hvite fott er igjen!Da nå er jeg litt usikkert om de kan bare forsvinne av seg selv eller var det ikke glassroser likvel !!!!!
Høres ikke helt ut som glassroser nei, du tok ikke bilde av de vel ?
nei ,tokk ikke bilde,det var litt dumt,nå vet ikke helt hva det var!Men er glad at det er borte nå!!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap