Jeg har overtatt et 120l kar med masse fisk

Fraktet fisk i poser og grus i bøtter. Vasket grusen. Vasket karet og fylte med vann. 60l fra et annet kar jeg har fra før, og resten fra springen. puttet nedi planter som var i karet fra før, og noe pynt som var med. Hadde også med mye vann i alle posene med fisk.
Fiskene fikk tilvenning på vanlig måte før de ble sluppet ut.
Pumpen ble ikke renset, så den har fortsatt gamel morro og vann i seg. (Utvendig filter)

Hva tror dere om overlevelsen til disse fiskene? Bytte vann et par ganger i uken til å begynne med? Er det nok bakterier i dette karet til å klare seg?

Skal sette oppi noen flere planter i dag
Det vet du ikke enda. Tester har du?

Er bare å måle de nærmeste dagene, så finner du ut om det er klart. Vil tippe på at det er noe bakterieflora der, men at den er svekket.
Jeg ville målt nitritt frem til Onsdag. Dersom målingene viser null nitritt ville jeg ikke gjort noe annet enn å ha vanlig vannbytte ukentlig.
Dersom målingene påviser nitritt du bytte en del vann daglig frem til nitritt er borte.
Har målt vannet, og det er ikke nitritt enda. Har tester for både det ene og det andre. Ser ut som de trives enda. Tror Det skal gå bra. Sjekker vannet hver dag.
Takk for god hjelp og svar.

Det kan ta en stund før eventuell nitritt melder seg. Har du testet for ammonium/ammoniakk?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap