Hvordan snegle er dette?

Som tittelen beskriver, så er jeg nysgjerrig på hvordan snegle dette er? Noen som kan hjelpe?
Dette er en sandsnegle. Veldig nyttig i sandakvarier. Den graver rundt i sanden og hjelper til med å tilføre luft til røtter på f.eks planter.
Ok. Hvordan type sandsnegle er dette da?
Dette er ikke den vanlige malaysiske sandsneglen om det var den du tenkte på altså. Denne er mye større (4-5 cm) og holder seg for det meste på overflaten av sanden.
Men mulig det er en annen type sandsnegle da.
Kan det være en Tylomelania sp.? Den ligner ihvertfall veldig på mange måter.
Hei
Mens dere var så godt i gang med å være hjelpsomme lurte jeg på om dere kunne hjelpe meg å finne ut hvilken snegle dette er?

Fannt han i 16litern min her om dagen, han er helt alene, et par mm stor og egentlig ganske søt. Han holder seg på sanden og på glasset, interesserer seg lite for plantene og andre snegler og reker i karret.
Arianne
Mens dere var så godt i gang med å være hjelpsomme lurte jeg på om dere kunne hjelpe meg å finne ut hvilken snegle dette er? Fannt han i 16litern min her om dagen, han er helt alene, et par mm stor og egentlig ganske søt. Han holder seg på sanden og på glasset, interesserer seg lite for plantene og andre snegler og reker i karret.

Ser veldig ut som en vanlig damsnegle (pestsnegle)
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap