Palletsiclide yngel

For noen dager oppdaget jeg plutselig at det ene paret med palletsiclider har fått yngel, var ca 20 stykker, foreldrene passet på de, svømte rundt med de, tok de med inn til kokosnøtt hula deres og holdt de andre fiskene unna (noen molly, neontetra, et par maller) er det som er i akvariet. Men nå plutselig kan jeg ikke se ungene mere, foreldrene er ute og svømmer men kan ikke se ungene er en stor plante i akvariet som de har vært i, men klarer ikke se de, og skrekken min er vel at de har blitt spist!
hva tror dere? er de inne der et sted eller har alle blitt spist opp sånn plutselig?
Foreldrene kan gjerne ha spist dem selv, om dette er første gangs foreldre kan de like gjerne gjøre feil, enten ved å ikke passe godt nok på dem slik at de blir spist av andre fisk eller de kan spise opp yngelen selv.

Nå er palleter ganske enkle å få til da, så det kommer nok sikkert et kull til senere, har opplevd at det er lettere å få dem til å sette igang lek når det har blitt byttet vann, litt kjøligere vann i akvariet virker som om det trigger dem til det.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap