Ferskvanns sump til 720 liter

Noen som vet hvor mange liter jeg burde ha hvis jeg skal lage en sump til 720'en min?

I dag har jeg 2stk Eheim 2080 som filtrering av karet. Under karet har jeg et 220 liter, la oss si at jeg lager sump av dette akvariet, betyr det at jeg ikke lenger trenger 2080'ene?
Er det nok filtrering i sumpen?

Takker for svar
Det bør jo være mer enn nok, har en 200l sump til en reol med 2x400 litere med x antall hundre fisk på oppforing uten noe trøbbel. Fyller du sumpen med miks av blåsvamp og bioballer. Danske Unimati.biz har gode bioballer.

Bare husk å ha stor nok diameter på overrenningsrøret i forhold til sirkulasjonen du ønsker. Bedre med for stor diameter enn de liten.
Ok, godt å vite! Hva med skillevegger til de forskjellige "rommene", hva brukes og hvor skaffes det?
Du kan bruke pleksiglass, dette kan du skaffe rimelig hos biltema. http://www.biltema.no/no/Bygg/Ovrig/Plastglass-26207/
De er lette og sage/borre i, bare husk og bruk et litt grovtannet blad og ikke for høy hastighet.
Du kan også bøye pleksiglass med en varmluftspistol.

Det ensete som er litt vanskelig er å lime det med silikon, men som skille plater som ikke blir utsatt for mye trykk vil de ikke være noe problem, bare legge en god stripe på hver side så holder det mer en nokk.
Nice! Godt å vite at Biltema er stedet å gå Takker så mye for svar!
Fiskedisken
Hva med skillevegger til de forskjellige "rommene", hva brukes og hvor skaffes det?
Jeg bruker glass, har noe brukte glass stående, så får jeg litt trening med å skjære glass samtidig. Elles får du selvfølgelig ferdig skåret glass hos gassmester.
Tilfeldig bekjentskap
© Ir
Reklame for plussmedlemskap