Forslag til innredning/beboere i 1150 liter

Hei

Har et 1150liters akvastabilkar som har surret og gått i litt over 1 år nå.
En fluval Fx5 og en diger eheim "bøttepumpe".
Det er 2,5 meter langt og 75 cm bredt.
Pr nå er det rådasand i bunnen, med varmekabler. Noen mangroverøtter og en diger trerot av ett eller annet slag. Ingen planter, annet enn en lavastein som er begrodd med anubias(troooor jeg det er)

Er litt lei "fiskesuppa" som er der, og er på utkikk etter noe helt nytt.

Utfordrer derfor dere til å komme med forslag. Gjerne komplette forslag(planter, bunnsubstrat og fisk i alle sjikt).

Vannverdier er ikke så nøye, eller jo, de er nøye. Det jeg mener er at vannverdier kan tilpasses. pH/Gh økes og senkes osv til å passe fiskenes behov.
Men springvannet er pH rundt 7 og Kh og Gh ligger på 3-4.

Så slå deg løs, hjelp meg å innrede pytten min på nytt. Hvordan ville DU hatt det?

Spent på hva jeg ender opp med.

Takker på forhånd for svar
1150
ta ut røttene og legg inn noen kalksteiner så har du ett perfekt kar til malawi
Hadde jeg hatt ett så stort akvarium, så hadde jeg skaffet meg Jack dempsey med en gang!

Fineste kuleste fisken jeg noen gang har sett.

Ellers så kanskje fylle det med malawi? Mange fine malawiciklider
Plussmedlem
Cory, panaque, noen andre maller og en stim passende tetarer....
Malawi er flotte fisker. Hvor mange kan man putte inn i et så stort kar?

Ellers tenker jeg litt på å fylle det med masse små fisker...en stim med tetra, cory på bunnen, noen ottoer og noen litt større fisker som kan gå sammen med disse.

Eller fylle det med litt større....oscar eller noe i den gata. Har 3 stripete bikirer og en black ghost der nå. Sammen med en håndfull skalarer og 3 av ukjent art.

Kunne tenkt med et med planter, men har virkelig ikke grønne fingre. De blir brune og dør alle sammen. Dvs alle unntatt andematen...den formerer seg i alle kar...
Mulig det har noe med mangel på lys å gjøre?
Mange muligheter og utrolig mye flotte fisker å velge mellom!
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Teksnes
Reklame for plussmedlemskap