Effect-light t8 tennere?

Jeg har en Effect-Light lystopp til 180 liter akvastabil. Nå trenger lysrørene å byttes etter at akvariet har stått tomt ett års tid.
Selv om jeg har byttet til nye rør er det bare litt glød i hver ende av lysrørene. Bytte tennere tenkte jeg da, og fikk etter mye om og men åpnet opp (ikke lett, måtte ha hjelp av samboen) slik det står i heftet som følger med, men ingen tennere åpenbarte seg der de iflg instruksjonene skal være (i plasthylsen mellom de to parabolene).
Noen som har gode tips til meg?
Plussmedlem
Hvor gammelt er det?
Trodde ikke at det var vanlige tennere på 30W Akvastabil lystopper? Tror det er elektronisk HF ballast kontroller på disse.
Er noe slikt du har i lystoppen?
Tror det er kjøpt ca. 2008.
Nå måtte jeg åpne igjen for å sjekke. Inni ´metallrøret´ som går langs midten i lystoppen sitter det ett eller annet ja. Men jeg skjønner ikke hvordan det skal gå og komme til der...
Merkelig instruksjonsheftet sier ingenting om dette, men har bilder som viser hvor det skal sitte tennere og hvordan man skal komme til dem.
Plussmedlem
Veit ikke om denne tråden kan hjelpe?
Ser ikke ut til å være samme typen armatur og jeg kan ikke se at det er mulig å åpne opp midtrøret desverre. Får se om jeg kan finne noen som kan se på det.
Takk for hjelpen, mysteriet med de manglende tennerne er i alle fall løst!
Jeg skrev faktisk en e-post til Akvastabil i Danmark og fikk utrolig raskt svar tilbake, desverre er nok ikke jeg så fingerferdig at jeg klarer å fikse dette selv.
Men god service, likevel.

´Dit grundarmatur er af den nye type med elektroniske spoler. Den er, som du har gættet, indbygget i aluminiumsrøret mellem fatningerne. Spolen kan udskiftes, og hvis du er lidt fingerfærdig kan du gøre det selv ´
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap