Merkelig atferd på corydoras habrosus - faresignal på noe?

Hei!
Jeg kjøpte for et par dager siden 5 stk. corydoras habrosus. Etter de har kommet i tanken min merker jeg at de oppfører seg svært annerledes enn enn de andre coryene jeg har (5.stk trilineatus).
De svømmer mye opp og ned langs glasset, særlig mot overflaten. Jeg tenkte umiddelbart at det kanskje var dårlig med O2 i vannet, noe jeg egentlig syns er rart, med tanke på at jeg har en del planter som perler ganske bra etter de har fått noen timer lys.
Jeg justerte uansett utløpet slik at det brøt overflaten og vannet ble fylt med luft. Har stått slik en god stund, uten at dette har gitt noen endring i deres atferd.
Tenkte også tanken at det kunne være lek, men ligner ikke noe av det jeg har sett av lek hos corydoras, dessuten svømmer de gjerne mye opp og ned alene.

Er dette et tegn på sykdom, eller gale vannverdier, stress etc? (
Sist jeg testet var verdiene fine. Har ikke testsett, men kan jo ta med og teste hos en akvariebutikk slik jeg pleier.)

EDIT:
Glemte legge til at de andre fiskene oppfører seg helt normalt)
Dette høres ut til å være helt normal "nettopp-flyttet-til-nytt-akvarium" oppførsel fra Corydorasene dine. De gjør stort sett alltid sånn når de flyttes fra et miljø til et annet. Ja, de kan faktisk gjøre det hvis man herjer og romstrerer og flytter veldig på ting i det akvariet de er i. Da tror de at de har flyttet, og setter i gang.
Det tar som regel noen dager til en uke, så har de roet seg. Noen ganger resulterer det hele i lek og egglegging også.

C. habrosus har litt annet svømmemønster enn de vanlige Corydorasene også, de er liksom mer midt i vannet.
Javel ja, men det er jo flott! Da satser jeg på at de bare har litt "jet-lag". Ja, har merket at de svømmer mye i midten av vannet, spiser gjerne matrester fra toppen av plantene mine og slikt.
(Og om det resulterer i lek, hadde det jo vært artig.)

Takk for nyttig lærdom!
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap