Problem med pumpe

Inaktiv bruker
Hei!

Jeg har et Juwel Rekord 600.

Nå i dag (Lørdag) tok jeg og å vasket akvariet, med slamsuger og om dekorerte litt, helt vanlig rengjøring. Men når jeg skulle slå på Pumpa, starter den ikke, fikk startet den ved å ta stikkontakten inn og ut til slutt kom den på, men den suger ikke? Det er bare lyden som jeg hører, men vannet kommer ikke ut som det gjorde før?
Noen som kjenner til dette?

Er det kanskje motoren som er ferdig? eller noe?

Plussmedlem
Hei!

Det kan være at det er luft i pumpehodet. Det er ikke bestandig at dette kommer ut av seg selv når du setter i kontakten for å starte.
Sannsynligvis så har vannlinja vært under selve pumpa da du skiftet vann/slamsugde.
Da du fylte på vann igjen så ble det "fanget" luft i pumpa.

Prøv å ta pumpa ut av holderen og snu den på hodet. Så kan du forsøke å starte den i "opp-ned" stilling.

Hvis ikke det hjelper så forsøk å ta ut impelleren (rotoren) og rengjør denne.
Det kan være at det er noe "skitt" som hindrer den i å gå rundt.
Inaktiv bruker
Takk for svar! ang en fisk!!
Takk, det var luft i pupehodet, tusen takk får hjelp, nå går det som det suser.

Ang, en fisk (neontetra) Ligger oppe på overflaten og ligger å tar inn luft, ser du ut som, den er veldig tynn og klarer nesten ikke å svømme? Tenkte jeg at han skulle få slippe dette her, eller skal jeg vente? Den er er mye tynnere enn de andre 20, og har hatt problemer med å svømme rolig, flyter bare opp til overflaten og ligger der i 2 min og kommer ned igjen.

Hva skal jeg gjøre?

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap