Lage til netting i fôringsluke for å få lufting

Hei! Jeg har et 54L Juwel akvariet med heldekkende topp som har en liten fôringsluke. Jeg vil lage til en netting i lokket som gjør slik at jeg får luftet ut kondensen etter hvert. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan skjære ut et hull i luken og lime på en netting?
Når jeg skulle ta ut en bit av akvarietoppen min, brukte jeg en dremel. Du kan sikkert bruke et hullbor også. Du kan også borre flere små hull i lokket, da slipper du kanskje netting.
Problemet er at jeg har en katt som kommer til å stikke potene ned i hullene.
Tror ikke hun mente store hull, men flere små. Hvis ikke du vil ødelegge lokket og vil ha netting så kan du jo bare silikonere nettingen under lokket. Om du tror at katta står på akvariumet ville jeg heller ha valgt en tynn stålplate med masse små hull og brukt silikon til å feste den på oversiden. Under forings lokket, men over toppen. (Om du skjønner hva jeg mener)
Cathy
Tror ikke hun mente store hull, men flere små.

Det var det jeg mente, lage flere små hull. Det vil kanskje ikke bli like synerlig, som et stort hull med netting.
Aha, det var en god idè. Skal se om det lar seg gjøre! Takk for svar hittil
Liten katt? eller stort hull..
Tar du flere små så tipper jeg at du ikke trenger å tenke på at katten ska ta poten sin nedi der.. er jo ikke mange du trenger heller, bare noe få stykker der det er høyest på lokket
Bare hyggelig legg inn bilde av hvordan det blir, kan være interresant for andre også.
Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap