Tetraene mine spiser ikke....

Hva skjer når fiskene ikke vil spise? De ligger og gjemmer seg inni planten. Noen tips?
Inaktiv bruker
Ville startet med å teste noen vannverdier.
Plussmedlem
Er det snakk om de to tetraene i den andre tråden din? I 10-literen?
Eller har du flyttet dem over til slørhalene?

Hvis de gjemmer seg så kan det være fordi de er utrygge. De er stimfisk og når de bare er to stykker så blir verden fort litt skummel i uvante omgivelser.
Ja det er de to ja. Prøvde å sette de oppi til slørhalene meb de angrep dem. Så nå er de tilbake. Har forgjeves prøvd å gi de bort uten mye hell. Men de var ikke sånn uten planten. Skulle jeg prøvd å ta vekk planten?
Plussmedlem
Det tror jeg ikke har stor hensikt. Blir de sultne nok så kommer de forhåpentligvis frem.
Hvis du nettopp har flyttet dem tilbake så trenger de kanskje bare noen dager for å bli "husvarme".
Men som skrevet, stimfisk blir gjerne lettskremte og utrygge når de er alene.
Pia Delerud
Men de var ikke sånn uten planten. Skulle jeg prøvd å ta vekk planten?

Ikke ta fra dem det trygge gjemmestedet deres da. Det er vel ikke snillt. Hvis de føler seg trygge og tar dekning i planten, så ser jeg ingen grunn til å skulle ta den vekk. Hvorfor vil du det?
Har ikke fjernet planten da. Var bare et spørsmål Synes jo synd på de der de gjemmer seg. Men ser nå at den ene av de svømmer litt igjen. Kanskje de må komme seg litt etter de er flyttet på.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap