Problemer med mallene :/

Har hatt et 30-L akvarium og har nå et 170-L akvarium.

I begge akvariene så har jeg hatt mye forskjellinge maller, pansermaller og Corydoras. Men alle har til slutt død. (I 30-L akvariet hadde jeg aldri mer en 2 maller av gangen i.)

Det som har skjedd med alle sammen er at de har fått ødelagt svømmeblæren sin (tror jeg). Alle har hatt problemer med balanser, og har ikke klart å svømme, intill de til slutt har død. Vet noen hva dette kommer av? KH, GH og nitritt nivåene er normale og de har aldri fått noe skjokk-temperatur endringer.

Kommer det av for lite mat? Har en Coridoras liggende så er på tur til å dø, som har mistet balansen.

Dette begynner å bli irriterende :/
Hva er gh og ph på da? temp? Hvor lenge har karet vært innkjørt? Du har vel sandbunn?
Siden du har svømmeblære-problemer med så mange fisker, er det naturlig å tenke på innvendige parasitter eller dårlig vannkvalitet (høyt nitratnivå).
David Pedersen
Kommer det av for lite mat? Har en Coridoras liggende så er på tur til å dø, som har mistet balansen.

Litt rart om det skulle skyldes det, men jeg lurer på hvorfor du spør om akkurat det. Hvor lite fôrer du dem da, siden du tror det har med fôringsmengden å gjøre?

Ellers er jeg enig med svaret ovenfor mitt, du bør snarest få sjekket nitrat-nivået i akvariet.
Hvor ofte bytter du vann i akvariet, og hvor mye bytter du pr gang når du gjør det?
GH'en og KH'en er normal. Hadde det stående i 1 uke før jeg hadde fisk i. Har hatt akvariet i ca 1-og-1/2 måned trur jeg. Hadde sandbunn i det gamle 30 L akvariet, men har runde elve-steiner i dette.
Janne
Siden du har svømmeblære-problemer med så mange fisker, er det naturlig å tenke på innvendige parasitter eller dårlig vannkvalitet (høyt nitratnivå).

Det som er problemet er at dette skjer bare med mallene, og det har skjedd i både det gamle akvariet og det nye akvariet.
mona o
[QUOTE=David Pedersen]Kommer det av for lite mat? Har en Coridoras liggende så er på tur til å dø, som har mistet balansen.

Litt rart om det skulle skyldes det, men jeg lurer på hvorfor du spør om akkurat det. Hvor lite fôrer du dem da, siden du tror det har med fôringsmengden å gjøre?

Ellers er jeg enig med svaret ovenfor mitt, du bør snarest få sjekket nitrat-nivået i akvariet.
Hvor ofte bytter du vann i akvariet, og hvor mye bytter du pr gang når du gjør det?

Det om mat-mengde var kanskje et litt rart spørsmål :P Gav dem ofte akurk, og har fått meg slike tabeletter til dem og. For lite mat trur jeg egentlig ikke er noe problem. Får ta med meg vann til den nermeste dyrebutikken å få prøvd det for nitritt
Rot ?
Jeg har hørt at de bør ha en rot i akvariet til å slipe tennene, mine har laget en skikkelig flenge på rota som jeg har i Akvariumet.
Helge Rafaelsen
Jeg har hørt at de bør ha en rot i akvariet til å slipe tennene, mine har laget en skikkelig flenge på rota som jeg har i Akvariumet.

Har ganske mange røtter i akvariet, så det tror jeg ikke er noe problem her
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap