Valg av malle for å ungå kryssing.

Hei.
Jeg har et par med Ancistrus sp, men jeg har veldig lyst på et par til av enelleraen L-nummer malle da jeg bare ikke klare å få nok av disse skapningene.
Men jeg er veldig redd for at de skal forekomme en ufrivilig kryssing, så jeg lurer på:

Kan alle underartene av Loricariidae krysses? (Hypancistrus, Hemiancistrus, Peckoltia, Ancistrus osv.) eller kan jeg ha Hypancistrus og Ancistrus sammen uten å frykte for kryssing?
Har fryktelig lyst på et par av L183(Blå antennemalle) men de kan vell krysses med vanlig Ancistrus....
Karet er 180l så det burde vell gå bra med noen flere sugekopper?

Edit: Har et 60liter jeg kan bruke til kontrolert lek, men er mer redd for ukontrolert lek.
Holder du deg til fisker i andre slekter enn Ancistrus er det liten eller ingen fare for hybridisering. Hvis du vil være hundre-og-ørten prosent sikker, unngå alle maller som tilhører Ancistrini-tribuset.
Kampfisk
Holder du deg til fisker i andre slekter enn [i]Ancistrus[/i] er det liten eller ingen fare for hybridisering. Hvis du vil være hundre-og-ørten prosent sikker, unngå alle maller som tilhører [URLBLOCK1]-tribuset.

Takker for informativt svar
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap