Pleco + asiatisk brunreke

Heisann! Jeg lurer på om pleco og ancistrus kan finne på å spise levende asiatisk brunreke?
Vi kjøpte 5 kirsebær reker og 2 brunreker og nå mangler det en av hver.
Kan det og være rødmunntetra eller sebrafiskene som kan være skyld i forsvinningen?
Maller jakter ikke på reker, de har ikke sjans å få tak i en sprettende reke, så det er 99% ikke dem. Det ville jeg følt meg rimelig trygg på.

Men har du sjekket filteret? Typisk sted for reker å havne...

Av de to andre fiskene du nevner, har nok rødmunnene størst gap, så kanskje de er synderen. Jeg ville faktisk ikke hatt dvergreker (kirsebærreker er det) i lag med stimfisk av de slagene i det hele tatt. Det blir som regel spist, har jeg erfart. Har prøvd med litt forskjellige stimfisk i sammen med kirsebærreker, og det ender med at rekene blir borte. Noen eldre, store reker kan holde stand en stund, men de får ikke forplantet seg for all rekeyngel spises, og så dør rekestammen ut etter relativt kort tid, da en voksen kirsebærreke ikke blir mer enn et sted mellom 1 og 2 år.

Asiatisk brunreke kjenner jeg ikke til, så de vet jeg ikke størrelsen på eller noe.
Pleco + kirsebærreke
Tusen takk for godt svar mona
Det har gått bra med rekene. Rett og slett vi som ikke så de blant røttene( blir litt bekymret hehe)
Det mangler en enda. Den er ikke i pumpen så den er forduftet. De fire andre derimot har vokst i det hinsidige, så de har ingenting å frykte lengre den ene er nok rundt 3 cm og de andre er ikke langt unnaså bra har de det hvertfall
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap