Hvor mange fisk?

Har kjøpt meg et 300l akvarium men noen fisk i.
Det jeg egentlig lurer på er hvor mange fisker det er forsvarlig å ha i dette?
Det varierer jo selvfølgelig mtp størrelse på fisk osv.
Men er det noen som har noen forslag på en fin setup?
Helt litt "uvanlige" fisker med masse farger..
karet er ca 125x60x50

Håper på svar
Hva slags fisk er det du har fra før i akvariet da? Og har du tenkt å beholde dem, eller skal du selge dem? Litt greit å vite hva du har fra før, før man kommer med forslag.
Ellers er det viktig å vite hva slags vannverdier du har og kan tilby fiskene dine. Ingen vits å foreslå en masse fisk som ikke passer.

Hvis du ikke vet hva slags fisk som fulgte med akvariet, ta bilder av dem en og en, og legg ut her for identifisering. Det bruker alltid å løse seg da

De fleste fisk kan man tilpasse vannverdiene etter, så lenge man velger kun arter som vil ha de samme forholdene. F.eks. det går an å heve både kh og gh-verdien med pulver laget for dette, eller man kan senke ph-verdien med flytende middel fra flaske. Så ingenting er umulig, men det spørs også om du vil/gidder å gjøre det, og om du heller bare bør velge fisk som kan trives i de vannverdiene du har rett ut av krana. Det siste er jo det enkleste. Men om man har festet seg ved fisk som krever andre verdier og veldig gjerne vil ha dem, så må man tilpasse vannet

Vet du hva slags ph, kh og gh du har i kranvannet der du bor? (målt med dråpetester, ikke strips)

PS! Hvis cm målene du har oppgitt er riktige, er akvariet 375 liter, ikke 300
Takk for svar!

per i dag er det 2stk juvel ciklider, en haimalle, 3 tigerbarber, 1 scalare(burde kanskje vært fler??) og 3 bunnfisk(vet ikke hva slags)

Har du noen forslag til hva jeg kan ha sammen med de?
Har evnt mulighet til å sette de som evnt ikke går sammen i en 190l jeg har.
Vet ikke hva slags fisk jeg egentlig vil ha. Men vil ha noen som det er litt størrelse på of fine "Friske" farger.
Bare kom med forslag

Jeg vet ikke hva slags kvalitet det er på kranvannet her, men de jeg har fra før ser hvertfall ut til å like det vannet jeg har. Ikke vært noen problemer

målte ph'en for noen dager siden og den viste 7.

håper på svar
går juvelciklider og delfinciklider sammen?
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne Dahl Aspevik
Reklame for plussmedlemskap