- Hjem
- Forum
- Maller - Andre
- Sjokolademalle som ikke vil spise!!?
Sjokolademalle som ikke vil spise!!?
Min kjære sjokolademalle har stoppet å spise etter jeg flyttet den til mitt 180liters kar. Den spiste godt i 60 literen men det blir for lite akvarium for den. Noen som har noen tips? eller noe mat de er VELDIG glad i eller no? det er hvertfall 2 uker siden jeg har sett den spise.
Alt av tips settes pris på
Alt av tips settes pris på
Postet 08.04.13 kl 01:03
Squash
Det er ingenting som konkurere med Squash'en. Det jeg gjør er å fryse den ned først, så tine den opp i vann. Da får squashen en deilig myk konsistanse. Tre den så på en skje eller fest den med en suge kopp i karet. Mallen din vil lukte den ganske fort. Husk at Squashen ikke skal ligge lenger en et døgn i karret. Forrurenser litt.
Takket være AF har jeg lært dette.
Takket være AF har jeg lært dette.
Postet 08.04.13 kl 06:27
Nåja Helge, sjokolademaller er ikke akkurat kjente for å være glade i grønnsaker :P
Mens kjøttmat, det liker de godt. Røde mygglarver, svarte mygglarver, artemia, reker, maggots og mye mer du kan tilby den. Hvis den likevell ikke er intressert i slik mat så vil jeg tro den enten er syk, eller så er den utrygg kanskje. Har den hakkete naboer?
Nå er disse mallene nattaktive, så slipp oppi noe mat etter at du har slukket lyset.
Hva forer du den med nå forresten?
Mens kjøttmat, det liker de godt. Røde mygglarver, svarte mygglarver, artemia, reker, maggots og mye mer du kan tilby den. Hvis den likevell ikke er intressert i slik mat så vil jeg tro den enten er syk, eller så er den utrygg kanskje. Har den hakkete naboer?
Nå er disse mallene nattaktive, så slipp oppi noe mat etter at du har slukket lyset.
Hva forer du den med nå forresten?
Postet 08.04.13 kl 07:17
OrganicaNå er disse mallene nattaktive, så slipp oppi noe mat etter at du har slukket lyset.
Skulle til å si det selv. Har hørt om sjokolademaller som har sultet ihjel fordi fiskene kun ble matet på dagtid.
Da jeg hadde sjokolademalle (for ca. tre millioner år siden) ga jeg den en "cory-tablett" (TabiMin eller lignende) om kvelden etter at lyset er slukket, og sjokolademalla brukte såvidt jeg husker bare noen sekunder på å sluke den hel.
Postet 08.04.13 kl 11:02
Ja jeg mater den om kvelden før jeg legger meg. I det lille akvariet kunne jeg også se han sluke tablettene hele han ble feit og rund som en golfball men som sagt har han helt gitt seg å spise nå. Jeg har han sammen med fredlige fisk så skulle tro han var kongen oppi der. Jeg skal prøve med squashen men jeg har også trodd at de var ordentlige kjøtt etere egentlig. jeg har prøvd med en del forskjellige frossent for men ikke no respons enda. virker som han ikke bryr seg. Kan det være han trenger mer tid på å bli kjent? begynner å bli litt nervøs for at han sulte streiker og hvor lenge han kan holde på med det vet jeg ikke men flere uker uten mat kan ikke være bra for en sjokolademalle..
Postet 08.04.13 kl 11:15
Kansje litt feil
mallekarJa jeg mater den om kvelden før jeg legger meg. I det lille akvariet kunne jeg også se han sluke tablettene hele :) han ble feit og rund som en golfball ;) men som sagt har han helt gitt seg å spise nå. Jeg har han sammen med fredlige fisk så skulle tro han var kongen oppi der. Jeg skal prøve med squashen men jeg har også trodd at de var ordentlige kjøtt etere egentlig. jeg har prøvd med en del forskjellige frossent for men ikke no respons enda. virker som han ikke bryr seg. Kan det være han trenger mer tid på å bli kjent? begynner å bli litt nervøs for at han sulte streiker og hvor lenge han kan holde på med det vet jeg ikke men flere uker uten mat kan ikke være bra for en sjokolademalle..
Jeg kan ha hvert litt rask til å svare her.
Du kan godt prøve men er nå litt enig med Organica at du skal prøve med røde mygglarver, artemia,eller reker etter du har slokket lyset. ja og sjekk om du har hakkere.
Sorry for hastig svar
Postet 08.04.13 kl 11:38