Synodontis dhonti

Har 2 i akvariet, men finner lite info om disse. Noen som har erfaring og tips?
(Beklager at bildet kom opp sidelengs)
Står litt om dem her
Hvis ikke er google en fin måte å finne ut mere om dem
Takk Ser ut til at jeg ikke har helt optimale forhold for dem, så det blir spennende å følge med., og håper de kan trives.
Dem krever stor plass. Her på AF står det 900l, mens seriousfish.com er det 200.. uansett blir dem store og trenger god plass til å bevege seg rundt på.

Ville nok rette på forholdene for at dem skal få optimale forhold så fort som mulig.
Er du sikkert at det er en Synodontis dhonti ???

De kommer veldig sjelden i buttikkene.

For meg se dine maller ut som Synodontis multipunctatus. De kommer fra Tanganyikasjøen og er gjøkmaller.



Utrolig flott fisk!

Har noe lignende: S.petricola

[URL=http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=72500&sr=1 ][/URL]



Syns alle maller fra Tanganykasjøen er veldig spesielt



btw: det er desverre mange feil i forums-databasen når det gjelder Synodontis-maller. Mange av bildene hviser en helt annen art en det står i beskrivelse.
Det er mye mulig du har rett Enig at de ligner den du la link til. Er det lettere å se når de er større kanskje? Uansett er jeg enig i at de er flotte,! Har stor glede av de, men er bekymret for den ene som har virket syk og tynn.
Jeg er ganske sikkert at den du har er ingen Synodontis Dhonti. Hvis jeg tar ikke helt feil er den så langt ikke blitt drettet. De som man få kjøpt er vanligvis vf.
Du vil i alle fall merke hva du har når de blir voksen. S. Dhonti bli kjempe stor

Jeg tror, som sagt du har S. multipunctatus. At den ene fisk er tynnere kan også være på grunn at du har to kjønner. Dvs. Han og hun. Voksne hunner er vanligvis skikklig rund og feit, haner er mye mer tynnere og slank.

Du kan jo prøve å få tak i noe Malawi munruggerer. Hvis de kommer i gyte-stemning, pleier mallene også blir aktiv og begynne og gyte. Cichlidene tar da i lag med egne egg også malle-eggene opp og ruger de i munnen.

Mvh
Steffen
Tror steffen har rett her, dette er nok en S. multipunctatus. Hadde to stk nå nylig som var prikk like

Utrolig fasinerende fisk!
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap