Eheim 2008 til 20l akvarium?

hei,

trenger ny pumpe til kjøkkenbenk karet vårt,
da den gammle "noname" pumpa bråker sinnsykt.

sitter å ser på eheim 2008, blir den for stor??
foretrekker denne framfor 2006 fordi den har "snorkel"
og kan plaseres under vann.

2008 er anbefalt tol 30-60l kar,
men går det ant å justere flowen slik at den passer et mindre kar?

håper på svar, vil bestille idag
Inaktiv bruker
Du kan justere i to trinn. Når utblåset står nedtrykket har du ca halvparten av sirkulasjonen som når utblåset står i øverste posisjon. Jeg personlig ville heller valgt et mindre filter eller et hangonfilter, siden Eheim Pickup 2008 tar stor plass i et så litet akvarium. Føler vel også at det vil blåse for mye i et 20-liters akvarium. Har dette filteret selv samt et 20-liters akvarium og jeg ville ikke plassert dette filteret i dette karet.
MacFish
Du kan justere i to trinn. Når utblåset står nedtrykket har du ca halvparten av sirkulasjonen som når utblåset står i øverste posisjon. Jeg personlig ville heller valgt et mindre filter eller et hangonfilter, siden Eheim Pickup 2008 tar stor plass i et så litet akvarium. Føler vel også at det vil blåse for mye i et 20-liters akvarium. Har dette filteret selv samt et 20-liters akvarium og jeg ville ikke plassert dette filteret i dette karet.


okey, kansje du har rett.
vil 2006 eller fluval u1 kansje være et bedre valg?


Inaktiv bruker
Ville heller gått for Fluval Nanofilter eller hang-on, personlig hadde jeg valgt hang-on.
Eheim har også et litet filter for nanokar for plassering i hjørnet, man da er du avhengig av at det ikke er noen kanter på toppen av karet da dette filteret skal henge på kanten i hjørnet. Dette filteret heter EHEIM aquaCorner 60
http://www.eheim.com/en_GB/products/technology/internal-filters/aquacorner
kan ikke ha hang-on pga av toppen/ armaturet på akvariet :/

Inaktiv bruker
Da har du nok ikke så mange andre valg! Da hadde jeg nok valgt Eheim Pickup 2006 og sett om den hadde vært det ideelle.
Lykke til!
blei ei eheim 2006, og den er helt genial!
funker bare fint i et 20 liters, til de som skulle lure på det
Inaktiv bruker
Fint at det ordnet seg!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap