Hvorfor får ikke min 8cm lange ancistrus sp. barter?

Hei! Jeg har en 8cm lang ancistrus sp. som enda ikke viser noe tegn til kjønnsmodning (ingen barter). Er det uvanlig?
Da er det vel kanskje en hunn, da?
Hunner får vel barter de også, bare mindre?

Se på de små bartene til hunnen på dette bildet fra fiskebasen.
[External Image]
Min hunn har ingen barter.
Har lenge mistenkt at det var en hunn, men trodde at den likevell skulle få noen små barter. Har din hunnfisk lagt egg før?
Nei, hun har aldri lagt noen egg. Hannen virker ikke som han liker henne noe særlig, heller, så jeg vet ikke om det blir noen romantikk mellom dem noen gang.
Hvor lang er den? Kan det tenkes at din ikke er kjønnsmoden, og at det kanskje er en hann?
De er cirka 8 cm, og den andre har ganske mye bart, så jeg tror den som ikke har barter, er en hunn. Men er det kanskje mulig at den er en barteløs hann?
Kanskje den barberer seg før du våkner...

neida, jeg vil tippe på at det er en hunn. Har du noen fisk som kanskje er finnenappere? muligens de tar bartene?
Har lest litt rundt, og med tanke på at den er over et år er det nok en barteløs hunn. Ancistrusen er sjefen i akvariet, så ikke en gang apistogrammaen eller guramien tør å nærme seg!
Hunner KAN få små barter/vorter. Er ikke dermed sagt at alle får det
Da er nok mine misstanker korrekte, så nå må jeg bare få tak i en hanne til henne.
De fleste Ancistrus hunner er barteløs, en del Ancistrus varianter får barter hos hunnene, men det er et fåtall. Hos de artene hvor begge får barter så har hunnene kun en rad barter mens hannene har flere rader som går oppover.
Min Ancistrus hunn har litt bart, men har også en til hunn som ikke har bart
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap