Anders' akvarierom (side 27)

Plussmedlem
Jeg er en tålmodig sjel, så det går så knakende godt det, mr. K!
Godt å "se" deg igjen, mann!!
Rett og slett et barberblad på et håndtak. Hvordan jeg har kunnet ha akvarier i 15 år uten å kjøpe en slik vet jeg ikke.

Du - nå er du inne på noe her. Jeg har i lang tid brukt kredittkort-trikset som algeskraper, men nå er det ingen som lenger vil gi meg kreditt og Coop tror ikke lenger på at jeg har mista Coop-kortet. 
Kanskje jeg faktisk skulle splash the cash for en sånn en?!
Jeg tror det er omtrent ett år siden vår alles forumvenn Viktor fikk beskjed om at han skulle få Blyxa av meg neste gang jeg skulle luke. For ingenting lå an til at jeg hadde luket Blyxa for siste gang - faktisk trodde jeg at jeg straks måtte luke igjen. Så har jeg utsatt å innse nederlaget fordi jeg tenkte at de snart kom til å skyte fart igjen. Unnskyld, Viktor - jeg håper du ikke har spart masse plass til dem.

Det er en lovnad jeg ikke holder deg til, Anders. Det er ikke satt av så mye som ett lusent, silikon-nedgrisa hjørne til Blyxa'n engang. Så det kan du ta med knusende ro! <3
Da er det langt mer synd på selve planten.  

Gratulerer med mellomfinansieringa! Det er jo utrolig spennende da, både å flytte og å følge med på Norges Bank leke stigespill med hovedrenta! Håper du trives glugg i den nye kåken.
Plussmedlem
Samme her, Viktor! Gamle bankkort har vært min go-to også, pluss filtervatt. Men det tar ikke de tøffeste grønnalgene - så denne nye algeskrapen er en åpenbaring
Gratulerer med mellomfinansieringa! Det er jo utrolig spennende da, både å flytte og å følge med på Norges Bank leke stigespill med hovedrenta! Håper du trives glugg i den nye kåken. 


Takker! Etter snart syv år i Oslo og omegn skal jeg prøve meg som telemarking igjen og se fjellene fra stuevinduet. Det må jo bli bra! Her i Akershus er det bare berg og knauser - og Nordre Follos høyeste topp er pinlige 313 meter. 

Det går kaldt nedover ryggen på meg hver gang jeg hører eller sier mellomfinansiering. Selv om det i og for seg er en god løsning når den rette boligen dukker opp. Jeg overtar heldigvis ikke huset før i mars, så jeg har litt tid på å selge gammelkåken. Og til å planlegge hvor jeg skal gjøre av akvariene Det er bad og sluk både i førsteetasje og i kjelleren, så jeg driver og vrir hodet mitt for å finne ut hvor det er mest praktisk å plassere dem. Kontoret i første etasje? Kjellerstua? Soverommet i kjelleren? Jeg vet bare at jeg er ferdig med bøttebæring for en stund og veldig klar for en enklere vannbytteløsning. Plassering av akvarier var det første jeg begynte å tenke på sist jeg flyttet også, men da måtte jeg bare forholde meg til hvor på den veggen :p

Samtidig: hvis jeg bruker færrest mulig rom i det daglige trenger jeg minst mulig strøm, og jeg blir desto mer standhaftig mot triksene Ida Wolden Bache har i ermet. Hun har for øvrig gjort de første to årene som boligeier skikkelig spennende! Ikke rart det gir mersmak.

Har aldri vært så furten for døde planter før som med denne Blyxaen, tror jeg. Men den var jo så bugnende, grønn og frisk! Kanskje det er flytting som skal til? Jeg bor nok for nær den heldøde Oslofjorden. Blir no' annet med rent Telemarks-vann Det blir det forhåpentligvis for de to Cory-gruppene mine også. Ikke mye formering der for tiden, og det hadde rett og slett vært ganske kult å få lek på C. incolicana og en haug mini-langsnuter. 
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap