Unormal hanguppy

Har en guppy som jeg trodde var hun. Men den viser seg å være en svært stor han. De andre hannene følger etter den som om den skulle være en hun. Har noen opplevd noe lignende? Jeg vil ikke bruke den i avl bl.a. pga knekk i ryggen. Søsknene har normal størrelse selv om de er større en butikkguppy.
Du tar nok feil der Ørjan. Man kan se gonopodiet, og da er det en han. Men som Sakura sier er den deformert. Personlig hadde jeg avlivet den, slik at det ikke er fare for at den parrer seg, eventuelt ha den i et akvarie hvor det ikke er hunner. Knekken behøver ikke og være arvelig, men det er bedre og være på den sikre siden.
Takk for tilbakemeldinger. Her er et bilde av søsteren med trekantet gattfinne og mørk flekk der yngelen lages. Jeg har den store hannen sammen med andre hanner og andre slags fisker. Kanskje den er tvekjønnet eller steril siden de andre hannene prøver å parre seg med den. Vil ikke avlive den foreløpig siden den klarer seg bra og ikke blir mobbet av andre fisker.
Roy Fredrik Pedersen
Du tar nok feil der Ørjan. Man kan se gonopodiet, og da er det en han. Men som Sakura sier er den deformert.

du har rett, når man ser nærmere etter, spesielt at den kan bli så stor... tvekjønnet kanskje? :P kast den i dass
Jeg har en stor hannmolly som tidligere var en hunn. Hun forvandlet seg til en hann da den store hannen i flokken døde. I en overgangsperiode hadde hun/han litt "tvekjønnet" oppførsel, men nå er han som en vanlig hann som parer seg med hunnene. Kanskje guppyen din er på vei til å bli en hann, men ikke er helt der ennå?

Jeg har hørt at slike hanner kalles "super males" på engelsk, og at de blir ekstra store.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap