- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Hva gjør denne?
Hva gjør denne?
Postet 30.04.13 kl 16:37
"Velkjent vannforbedringsmiddel som forvandler aggressivt og dårlig springvann til fiskevennlig vann. Fjerner klor og binder tungmetaller. Inneholder livsviktige stoffer som Jod, magnesium og B vitamin. Beskytter gjeller og slimhinner.Kan gjerne brukes i kombinasjon med Tetra safestart for optimal vannkvalitet."
Kilde:GOOGLE
Postet 30.04.13 kl 16:41
Postet 30.04.13 kl 16:42
BjødniHei! Maaange mener att Aquasafe er bortkasta penger (vet ikke helt selv) Men mange har jo godt nok vann i springen. Oppgaven er vel og fjerne klor og andre kjemiske stoffer. Den binder også tungmetaller slik at de ikke er fullt så skadelige for fiskene. Men i Noreg så har vi som sagt godt vann... :)
Hei!
Ikke for å skryte da, men der jeg bor har vi det beste springvannet noensinne! Og da mener jeg virkelig! Vi er heldige som bor i Norge Men uansett.. Etter at jeg fikk vite at det bare er bortkasta penger og ikke så fullt nødvendig vil jeg heller spare lommepenga på noe annet Vi har tross av alt ikke klor eller skadelige stoffer i springvannet vårt
Skal krysse den av handlelista
Tusentakk
Postet 30.04.13 kl 17:14
Postet 30.04.13 kl 17:15
Endret: 30.04.13 kl 17:16
Postet 30.04.13 kl 17:17
Endret: 30.04.13 kl 17:18
Det er vel et snev av klor i vannet vårt? Men lite nok til at det ikke er skadelig. Varmekolber passer på at vannet holder tropetemperatur, altså 24 - 26+ grader osv. Hvis du har det såpass varmt der akvariet står, altså varmt nok for at fiskene dine skal trives (noen liker litt kaldere, noen liker varmt, står i fiskebasen) - så trenger du ikke varmekolbe.
Jeg har ikke kolbe i akvarie på stua mi ettersom det holder seg rundt 23 - 24 grader der, og velsådet om sommeren. På soverommet bruker jeg varmekolbe i akvarie for det varmt ettersom rommet mitt ikke er det varmeste om vinteren/våren/høsten
Jeg har ikke kolbe i akvarie på stua mi ettersom det holder seg rundt 23 - 24 grader der, og velsådet om sommeren. På soverommet bruker jeg varmekolbe i akvarie for det varmt ettersom rommet mitt ikke er det varmeste om vinteren/våren/høsten
Postet 30.04.13 kl 17:22
SilverShadedIkke vær altfor skråsikker på at det ikke er klor i vannet. Mange norske vannverk bruker det fremdeles, særlig i perioder der de har problemer med UV-anleggene sine eller ekstra smitteinnhold i råvannet. Kan lønne seg å lufte vannet over natten før du bruker, så blir klor borte.
Er ikke klor noe man bruker i bassenget? Får kanskje kjøpe en liten flaske..
Postet 30.04.13 kl 17:23
Bor i selv i Oslo og vannet vi har her har litt for mye klor i seg så jeg bruker aquasafe.
Og etter dem hadde bytte av filtermassen her så har dem tilsatt extra klor. Les mer her om du bor i Oslo og område her.
Og etter dem hadde bytte av filtermassen her så har dem tilsatt extra klor. Les mer her om du bor i Oslo og område her.
Postet 30.04.13 kl 17:23
Postet 30.04.13 kl 17:25
CathyOg etter dem hadde bytte av filtermassen her så har dem tilsatt extra klor. Les mer [URLBLOCK1]om du bor i Oslo og område her.
Nettopp...i perioder kan det være mer klor i vannet enn vi er klar over. Og jeg gidder ikke teste vannet for klor for hver gang jeg bytter vann, så jeg lufter over natten.
Postet 30.04.13 kl 17:31
For se som har mulighet til lufting så er nok det greit ja.
Har ikke mulighet til det her og gidder heller ikke måle klor innholdet mere da det ble vist at det er klor i vannet her jeg bor. Da jeg satte opp akvariumet målte jeg dosen etter antall liter og etter det heller jeg en dæsj i ny og ne ved vannbytte.
Har ikke mulighet til det her og gidder heller ikke måle klor innholdet mere da det ble vist at det er klor i vannet her jeg bor. Da jeg satte opp akvariumet målte jeg dosen etter antall liter og etter det heller jeg en dæsj i ny og ne ved vannbytte.
Postet 30.04.13 kl 18:04