Tetra laborett --> et bra produkt?

Noen som har erfaringer med dette?
Er alt vi trenger oppi, og evt hvor lenge har man det?

Personlig syns jeg denne har et par vesentlige mangler : ikke tester for NH3/NH4 og NO3.
SilverShaded
Personlig syns jeg denne har et par vesentlige mangler : ikke tester for NH3/NH4 og NO3.

Takk for svar =)

Har du en annen pakke å anbefale fra nett?
Det går jo an å kjøpe disse utenom, da.
Ellers syns jeg ikke det fins noen "sett" som har alle de viktigste testene. Syns man må ha pH (gjerne to områder), NH3/4, NO2, NO3, GH og KH.

Personlig bruker jeg JBL-tester. Og jeg handler fra Aquaristikshop i Tyskland, det blir billigere. Men tar litt lengre tid, da.
Jeg kjøpte Tetra Laborett som mitt første testsett. PH, GH og KH testene er greie nok, men NO2 testen til Tetra er for unøyaktig. Den gir først utslag på 0,3, og det er dødelig for mange fisker. Gå heller for JBL, ja.

De aller viktigste testene er NO2 og pH. Videre er NH4, NO3, GH og KH lurt å ha.
Takker igjen =)

Men på denne tyske siden. Skal ha en varmekolbe, plantenæring, en artemia-klekker og vanntester. Blir det det billigere å bestille separat, og bare vanntester fra tyskland, med tanke på porto og prisene fra tyskland generelt?
UnderCover
Takker igjen =) Men på denne tyske siden. Skal ha en varmekolbe, plantenæring, en artemia-klekker og vanntester. Blir det det billigere å bestille separat, og bare vanntester fra tyskland, med tanke på porto og prisene fra tyskland generelt?

Tja, det tror jeg. Jeg bestiller ihvertfall alt jeg skal ha derfra, med mindre jeg må ha det i går. Frakt må du betale uansett hvor du kjøper, og det ser for meg ut som Posten i Norge koster like mye som fra Tyskland.
SilverShaded
[QUOTE=UnderCover]Takker igjen =) Men på denne tyske siden. Skal ha en varmekolbe, plantenæring, en artemia-klekker og vanntester. Blir det det billigere å bestille separat, og bare vanntester fra tyskland, med tanke på porto og prisene fra tyskland generelt?

Tja, det tror jeg. Jeg bestiller ihvertfall alt jeg skal ha derfra, med mindre jeg må ha det i går. Frakt må du betale uansett hvor du kjøper, og det ser for meg ut som Posten i Norge koster like mye som fra Tyskland.

Jeg vet jeg kunne sjekket selv, men fra Petworld er det 59,- i porto om man betiller varer for under 1000kr. Og gratis om man bestiller over 1000,-

Hva med tyskland?

Og forresten, dyrebutikker er jo skamdyrt!!!
Siste pakke jeg fikk hjem var diger, med bl.a. et tungt Eheim-filter oppi. Betalte 26E i frakt for den sendingen.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap