- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Tetra laborett --> et bra produkt?
Tetra laborett --> et bra produkt?
Postet 30.04.13 kl 18:22
Postet 30.04.13 kl 18:26
Postet 30.04.13 kl 18:30
Det går jo an å kjøpe disse utenom, da.
Ellers syns jeg ikke det fins noen "sett" som har alle de viktigste testene. Syns man må ha pH (gjerne to områder), NH3/4, NO2, NO3, GH og KH.
Personlig bruker jeg JBL-tester. Og jeg handler fra Aquaristikshop i Tyskland, det blir billigere. Men tar litt lengre tid, da.
Ellers syns jeg ikke det fins noen "sett" som har alle de viktigste testene. Syns man må ha pH (gjerne to områder), NH3/4, NO2, NO3, GH og KH.
Personlig bruker jeg JBL-tester. Og jeg handler fra Aquaristikshop i Tyskland, det blir billigere. Men tar litt lengre tid, da.
Postet 30.04.13 kl 18:43
Postet 30.04.13 kl 18:48
Postet 30.04.13 kl 19:00
UnderCoverTakker igjen =) Men på denne tyske siden. Skal ha en varmekolbe, plantenæring, en artemia-klekker og vanntester. Blir det det billigere å bestille separat, og bare vanntester fra tyskland, med tanke på porto og prisene fra tyskland generelt?
Tja, det tror jeg. Jeg bestiller ihvertfall alt jeg skal ha derfra, med mindre jeg må ha det i går. Frakt må du betale uansett hvor du kjøper, og det ser for meg ut som Posten i Norge koster like mye som fra Tyskland.
Postet 30.04.13 kl 19:22
SilverShaded[QUOTE=UnderCover]Takker igjen =) Men på denne tyske siden. Skal ha en varmekolbe, plantenæring, en artemia-klekker og vanntester. Blir det det billigere å bestille separat, og bare vanntester fra tyskland, med tanke på porto og prisene fra tyskland generelt?
Tja, det tror jeg. Jeg bestiller ihvertfall alt jeg skal ha derfra, med mindre jeg må ha det i går. Frakt må du betale uansett hvor du kjøper, og det ser for meg ut som Posten i Norge koster like mye som fra Tyskland.
Jeg vet jeg kunne sjekket selv, men fra Petworld er det 59,- i porto om man betiller varer for under 1000kr. Og gratis om man bestiller over 1000,-
Hva med tyskland?
Og forresten, dyrebutikker er jo skamdyrt!!!
Postet 30.04.13 kl 20:25
Endret: 30.04.13 kl 20:43
Postet 30.04.13 kl 21:00