Hjelp til lysrør jebo r790

Hei!

Jeg trenger hjelp til å kjøpe nye lysrør. Jeg er ikke så veldig teknisk av meg, så har rett og slett litt problemer med å finne riktige rør..
Har kjøpt ett brukt Jebo R790, og lysrørene som sitter i det lyser ikke optimalt. Tror de er gamle, pluss at jeg ikke liker selve lyskvaliteten.

Det er snakk om t8-rør, 3 stk. To korte og ett lengre. Har problemer med å se hva som står på de, men mener å se at det er 15 og 20w. Tror at det står 10 000K på det ene korte røret.. Har målt lengden, de korte rørene er ca 43cm, det lengre er ca 58cm.
Det er to brytere til armaturet. en bryter til de to korte rørene, og en egen til det lange (kanskje ment som nattlys?). Jeg er uansett interessert i ha best mulig lys, så vil gjerne ha en kombinasjon av tre lysrør som kan stå på samtidig (dagtid).

Jeg er veldig fornøyd med Life-Glo i ett av mine andre kar, mener det er 6700K. Vil ikke ha for gult lys, men så nærme "dagslys" som mulig.

Er det noen som utfra mine opplysninger kan komme med forslag til lysrør? Mottar gjerne link så jeg kan bestille på nett også

på Tropica.dk finner du mye om lys og lysfarger. Daylight 9xx rør gir det lyset du er ute etter for en billig penge, Osram Biolux/Fluora gir ok lys.
http://www.lysman.no/50.0.1.0/742/download_2445.php
Tilfeldig bekjentskap
© Odd Meyer Løgevik
Reklame for plussmedlemskap