Co2 forståelse

Hei!

Par spørsmål ang Co2 før jeg begynner i 300 literen.

http://www.aquariumadvice.com/wp-content/uploads/2012/05/ph-kh.jpg

Jeg har aldri målt co2 (hakke fått kjøpt enda.) så er vel der jeg ikke greier å plassere dette.

Ut ifra det skjemaet jeg la ved så skal jeg helst være på det grønne.

Si at verdiene mine i akvariet er nå :
PH : 7
KH : 6

Da skal jeg helst ha 18 ppm (co2) ?

Eller ER det så mye co2 i akvariet pga kh og ph ?

Hvis jeg måler med co2 test og finner ut at det er mye mer co2 ppm i vannet enn det det skal være, vannbytte?

Takk på forhånd.

Fikk sjekket vann kvalitet .

Nitrat på litt mellom 0 - 12 mg/l
KH:1
PH:7

Biltema sand, substart under.

Nok lys, ifølge Eheim selv som ga meg karret med dokumentasjon.
(til easy / medium planter)

La til et ekstra LED lys (http://www.ebay.com/itm/270940815399?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2648)

forsatt sliter jeg med plantevekst. Alt stopper opp. etter en måned med å ha easy planter så er det ingen vekst, både over sand og under sand (røtter)'

Har ikke algespisere, så algen har lagt seg. Men skal legge til ancistrus ikveld.

Tips på ting å gjøre?

Legge til Co2 ? hvor mye CO2 ?
men ifølge det skjema jeg la til over her, så går jo ikke co2 til ph 7 og kh 1 ? Hvordan få kh høyere ?
Tror du bommer litt der, tabellen forteller hvor mye CO2 du har i karet NÅ. Ph 7 og kh 1 er omtrent ingen CO2. Når du tilsetter CO2 vil Ph gå ned, kh vil gå noe opp.da kan du lese tabellen for å finne hvormye co2 det er.
Ok, tilsetter co2 i vannet nå. hvor lang tid tar det før det vil gå i vannet og påvirke verdiene (ca, med erfaringer) ?

jeg har også en powerhead for å lage strømninger under vannet, denne kan ta kobles til slange for å gi luft. Leste et sted at man kan ta co2 slangen inn på denne og dette var en av de beste måtene å fordele co2'n på ?

Kommer helt an på hvor mye co2 en tilsetter. jeg startet opp på 2dråper/sek og det endret seg ganske fort. En dråpe i sekundet er nok i min 540 liter med effektiv reaktor. Har en reaktor koblet til powerhead i karet da utvendig pumpa gir litt vel heftig vannmengde for reaktoren.

Har en ikke kontroll på algeveksten kan det bli værre av co2, sett ned lystiden.
lystid er på 7 timer.

prøver nå med 1 boble i sek. Så ser jeg ann etter dette.
så etter et døgn med co2 så har jeg gått fra 6.5/7 ph til kanskje litt over 8 ? Normalt?
Absolutt ikke normalt, Hvordan tilsetter du co2? og hva måler du med?
Igjennom en diffusor som er plantet i sanda, (ikke no sand i munningen) og denne gir fryktlig fine bobler.

Dråpetest.
Der ga du opp ? :P hehe. Noen andre som har tips eller spørsmål ?

Klør meg noe i hue... Med den PH og ? KH har du hvor mye co2 i karet?
Dagens:
Co2 har visst stått på litt for mye enn det jeg ville, så Ph har nå synket drastisk. Alle fiskene lever, og ser greie ut =) spiser og er aktive. PH er nå på 6.5 så det ut som, og lotus og andre planter har begynt å få nye "skudd"

Har ikke funnet en eneste butikk med KH test, så får ikke sjekket. Men skrur co2 litt ned og følger med da.

Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap