Scalarer og vekst

Hei

Jeg kjøpte noen scalarer i en dyrebutikk fordi de hadde naturfarge. I min vanlige dyrebutikk fortalte de meg at scalarer som ble solgs "for små" gjerne ikke vokser noe særlig, men forblir små. Når de endelig fikk inn naturfargede scalarer så kjøpte jeg en av dem også.
Nå har det blitt sånn at en av de første + den siste har vokst og blitt fine, mens den tredje fortsatt er liten og holder seg i bakgrunnen. Spørsmålet er både vanselig og enkelt. Hva er det beste å gjøre? Skal jeg levere den lille tilbake til dyrebutikken og satse på at den får et bedre liv i et annet kar, skal den få være i mitt kar som "enslig ulv", eller er det beste for den at den får forlate livet?
Det plager meg iaf å se at den ikke har det greit
Tre er et uheldig tall for skalarer. Jeg tror jeg ville levert den tilbake til butikken.

Jeg vet ikke hvor gammel den er, men den når nok aldri "full størrelse". Jeg tror likevel den har større sjanse for å få et greit liv som singel skalare hos noen andre, eller i en ny flokk/et nytt par, enn som femte hjul på vogna i et akvarium sammen med et par.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap